2018. március 28. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

Leleplezték az új Toyota RAV4-et

A New York-i Autószalonon lehullt a lepel az autópiac egyik legfontosabb idei újdonságáról, az ötödik generációs Toyota RAV4-ről. A megjelenését tekintve is nagyot változott RAV4 továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiákat, intelligens biztonsági megoldásokat és remek terepképességet kínál. 2019 első negyedévében jelenik meg Európában.

Az új modellre jellemző robusztus, futurisztikus dizájn és a magasabb érzékelhető minőség révén a Toyotának minden esélye megvan arra, hogy az új RAV4-el az eddigi generációk sikereit is felülmúlja. Ez az első RAV4, amely a Toyota új globális platformjára (TNGA) épül, ami jelentős előnyöket kínál a rugózás, az irányíthatóság, a biztonság és a vezetési élmény terén. Mindehhez vadonatúj fejlesztésű hajtások társulnak: a modell elérhető lesz egy 2,5 literes hibrid hajtáslánccal és 2,0 literes benzinmotorral.

A látványos, ötödik modellgeneráció 4600 mm-es hosszúsága alig különbözik a most kifutó változatétól. Ugyanakkor csökkent az első és a hátsó túlnyúlás, a tengelytávolság pedig 30 mm-rel nőtt, így az utastér még tágasabbá és kényelmesebbé vált. A csomagtér is nagyobb lett, sőt a ledönthető hátsó üléseknek, a két szinten rögzíthető padlónak és az oldalt elhelyezett hálóknak köszönhetően még praktikusabban kihasználható. A jármű szélessége 10 mm-rel, 1855 mm-re gyarapodott, így az utasok még kényelmesebben elférnek a kabinban.

Az új RAV4 vásárlói két új hajtáslánc közül választhatnak, amelyek takarékosabbak és erősebbek a jelenlegi modell hajtásainál. Az új, 2,5 literes környezetbarát hibrid hajtáslánc nemcsak csekély üzemanyag-fogyasztást, emissziót és zajszintet kínál, hanem magasabb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat is. A hibridhajtás továbbra is fontos értékesítési előnyt jelent a RAV4 saját szegmensében, s ez a megoldás egyre több vásárló érdeklődését kelti fel: ma Európában és Magyarországon a modell 85%-ban hibrid változatban talál gazdára. A kínálatban emellett egy új, 2,0 literes benzinmotor is szerepel, amihez egyaránt párosítható manuális és automata sebességváltó.

Az autó menetdinamikája érezhetően javult, ami részint a teljesítmény növekedésének, részint pedig az új RAV4-hez rendelhető összkerékhajtási rendszereknek köszönhető. A hibrid változathoz a Toyota egy teljesen új elektromotoros hajtást tervezett, ami hatékonyan hasznosítja a hibrid rendszer által termelt elektromos áramot, emellett meghajtja a hátsó kerekeket. A mechanikus AWD-rendszert is továbbfejlesztették, az automata sebességváltós változatban dupla tengelykapcsolóval és a hátsó tengely leválasztásával egészítették ki a szerkezet működését. A RAV4 élvezetesebb menettulajdonságaihoz a mélyebb tömegközéppont és a jobb súlyelosztás is hozzájárul, akárcsak a merevebb karosszériaszerkezet.