2019. február 14. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Egy spanyol gyúrós

A SEAT korábbi motorsport részlegéből létrehozott önálló márka, a Cupra első modellje egy 300 lóerős szabadidőautó, amely hasonló vezetési élményt nyújt, mint például a Leon Cupra. A SEAT-ok első számú nemesítője, a német JE Design most egy ilyen Cupra Atecát faragott tovább.

A JE Design az egyetlen, amely szélesítő karosszériakészletet kínál a SEAT Ateca modellhez. Ez természetesen passzol a Cupra Atecára is; a kerékjárat-szélesítések 2142 euróba kerülnek és élvezik a német TÜV illetve a svájci hatóságok áldását. Az öblösebb ívek alá nagyobb kerekek is beférnek, akár 10 x 20 hüvelyk méretűek, rajtuk 275/30 méretű gumiabroncsokkal.

A német tuner két újfajta felnit kínál a Cupra Atecához, 19 vagy 20 colos méretben. A 2289 eurós, 19 colos Fivestar szetthez 265/35, míg a 20 colos Twin Five Star garnitúrához 275/30 méretű abroncsok dukálnak. Az optika természetesen egy enyhe ültetés után tökéletes; ebben az esetben 30 mm-t ültető rugókat szereltek az autóba.

A 2 literes négyhengeres turbómotort sem hagyták érintetlenül. A beszerelt külső vezérlőmodul padlógáznál aktiválódik és 98-as oktánszámú üzemanyaggal 360 lóerőt és 450 Nm-t nyomatékot csalogat elő a blokkból. Az összkerékhajtás miatt a teljesítmény útra vitele nem korlátozott, a JE Design Cupra Ateca négytized másodperccel hamarabb, 4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót. És amíg a gyári autó 247 km/óránál megadja magát a menetszélnek, addig a tuningolt gép egészen 259 km/óráig képes fokozni a sebességét. A motortuningra a JE Design 2 éves vagy 100 ezer kilométeres garanciát is ad.

A widebody konverzió kerékgarnitúrával és ültetőrugó-szettel bruttó 7103 euróba kerül, s ha a motortuningot is hozzáadjuk, a cech 9093 euróra nő. Minden átalakítás TÜV engedélyes.