Škoda Octavia 290 lóerővel
A Volkswagen csoportos járművek első számú nemesítője, az ABT Sportsline kivetette hálóját a legsportosabb Škoda Octavia modellekre. A dízel és a benzinmotorral szerelt RS modellek teljesítményét egyaránt megemeli; az utóbbi a beavatkozás hatására 290 lóerős lesz, amivel már felzárkózik a szegmens élmenőihez.
A közkedvelt Škoda Octavia RS 245 lóerővel hagyja el a gyárkaput, ami nem rossz, de nem is kiemelkedő érték a sportos kompaktok mezőnyében. A 2 literes TSI motorból könnyedén, a tartósság csorbulása nélkül kihozható 300 vagy annál is több lóerő – gondoljunk csak a Volkswagen Golf R-re vagy a GTI TCR-re –, az ABT csupán szoftveresen előcsalogatott belőle még 45 lóerőt. A blokk 290 lóerős let, ugyanakkor a nyomatéka 370-ről 410 Nm-re emelkedett, ami már érezhető javulást eredményezett a gyorsulás és a rugalmasság területén.
Aki a dízel Octavia RS mellett voksolt, ugyancsak megtalálja a számítását az ABT-nél; a szakemberek ebben az esetben 184 lóerőből 210-et, 380 Nm nyomatékból pedig 420 Nm-t teremtenek. De akinek 1,4 TSI, 1,8 TSI vagy 2,0 TDI Octavia modell van a birtokában se keseredjen el, az ABT mindenre tud megoldást.
Hogy a teljesítmény maradéktalanul az útra jusson, az ABT sportrugókat szerelt az Octavia alá. Ezek elöl 25, hátul 30 mm-rel megültetik az autót, lejjebb helyezve a súlypontot, ezáltal még stabilabbá téve a kanyarvételt. Ráadásként stabilizátorrudakat is kapott az autó, amelyek tovább merevítik a felfüggesztést.
Könnyűfém kerekekből széles a választék. 18, 19 vagy 20 colos méretek állnak rendelkezésre, többféle stílusban és felületkezeléssel. A DR felnik fekete színben érkeznek, az ER-C görgők pedig matt feketében (mint a szürke kocsin). A legexkluzívabb szett a kék kocsin látható ABT GR, amely 20 colos méretben csavarozható fel az autóra, 235/30 méretű abroncsokkal.