2019. augusztus 06. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Két éven belül érkezik a világ első hidrogénhajtású luxusautója

A Lexus már közúton teszteli az LS luxusszedán hidrogén üzemanyagcellás változatát. A minden eddiginél tisztább üzemű modell 2021-ben kerülhet piacra világszerte.

Az Amerikai Egyesült Államokban fényképezték le a Lexus LS FCEV prototípusának tesztpéldányát. A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású luxusautó a szedán közelgő modellfrissítésének keretében valósulhat meg.

Miközben a Toyota a világon az elsők között fogott bele a hidrogén üzemanyagcella autóipari felhasználásának kutatásába és fejlesztésébe, a cégcsoport luxusmárkája, a Lexus viszonylag későn, 2015-ben mutatott először érdeklődést a technológia iránt. Ekkor viszont a lehető legmagasabb szinten lépett be az FCEV világába: az összkerékhajtású LF-FC tanulmányautó a másfél évvel később leleplezett, ötödik generációs LS luxusszedán előfutára volt. Már akkor sejteni lehetett, hogy az emissziómentes hajtásrendszer előbb vagy utóbb megvalósul, és a jelek szerint most jött el ez a pillanat.

Túl korán van még ugyanis ahhoz, hogy a Lexus hozzáfogjon az LS szedán modellfrissítésének előkészítéséhez: a 2017-ben bemutatott típus legkorábban két év múlva részesülhet ráncfelvarrásban, a képeken látható prototípus létezése ugyanakkor arról tanúskodik, hogy komoly fejlesztőmunka zajlik a cég háza táján.

Hogy pontosan miről is van szó, arról egyrészt a kipufogóvégek feltűnő hiánya, másrészt a szedán kísérete árulkodik: az álcafóliába burkolt tesztpéldány előtt egy Hyundai Nexo üzemanyagcellás crossover, mögötte pedig egy Toyota Mirai haladt. Ez nem lehet véletlen, különösen annak fényében, hogy a Toyota és a Hyundai idén márciusban együttműködésre lépett, és a jövőben egy hattagú konzorcium tagjaként közös erővel fejlesztenek ki új hidrogéntöltő technológiákat.

A piac első üzemanyagcellás luxuslimuzinjának ígérkező modell pontos műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek. Annyi biztosra vehető, hogy az üzemanyagcella és a villanymotor(ok) teljesítménye egyaránt jóval nagyobb lesz, mint a 154 lóerős Toyota Mirai fedélzetén alkalmazott komponenseké.

Ahhoz, hogy a modell ne csak a technológiai újdonságok iránt fogékony fogyasztók számára legyen izgalmas, illene legalábbis megduplázni ezt az értéket, de még szerencsésebb volna, ha a hajtáslánc elérné a 363 lóerős full hibrid LS500h szedán teljesítményét.