2020. szeptember 17. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: Odyssey 21, az elektromos verseny-SUV

Jövőre indul az Extreme E versenysorozat, amelyben kizárólag tisztán elektromos szabadidőautók vesznek részt. A sorozat érdekessége, hogy nyolc, egy női és férfi pilótából álló csapat mérkőzik majd meg egymással különleges helyszíneken, mint például Brazília és Grönland, mialatt a klímaváltozás veszélyeire is ráirányítják a figyelmet. A Cupra és az ABT Sportsline ma bemutatta Extreme E versenyautóját, amelyet a túraautó és ralikrossz bajnok Mattias Ekström fog vezetni.

Az elektromobilitás és a fenntarthatóság már egy évtizede az ABT napi üzletmenetének része. A járműnemesítő e-Line divíziója a Volkswagen Haszonjárművekkel közösen fejleszti és gyártja a Caddy és a Transporter villanyhajtású verzióit. Emellett az ABT alapító tagja volt a Formula E versenysorozatnak, csapata pedig a hat szezon után a legsikeresebb a sorozatban.

Az ABT most a Cuprával szövetkezett, aki a napokban bemutatta új Extreme E versenyautóját. A verseny-SUV volánját Mattias Ekström, a Cupra márka nagykövete fogja tekerni, akit a világ egyik legjobb és legsokoldalúbb autóversenyzőjének tartanak. Ekström 2001 és 2017 között már tagja volt a kempteni bázisú DTM istállónak és két világbajnok címet ünnepelhetett. A svéd pilóta 2016-ban FIA World Rallycross világbajnoki címet is szerzett.

Az Extreme E-hez hasonlót még nem láttunk a motorsportban. Az elektromos hajtású versenyautók a Föld legkülönlegesebb helyszíneit látogatják meg. Egy nyolc kilométer hosszú offroad szakaszt kell teljesíteniük, ahol kapukon kell áthaladniuk. Egy versenyhétvége két versenynapból áll majd. Szombatonként lesznek az időmérő futamok, vasárnaponként pedig az elődöntők és a döntők. Különlegesség, hogy a volánnál női és férfi pilóták váltják egymást. Mattias Ekström csapattársának kilétét a későbbiekben fedik fel.