2020. október 21. 20:50   |   Autoblog
címkék:  

Hidrogén üzemanyagcellás áramfejlesztő járművön dolgozik a Toyota

A Toyota a Denyóval közösen egy olyan üzemanyagcellás áramfejlesztő jármű kifejlesztésén dolgozik, amely hidrogénnel termel áramot. A környezetbarát jármű csökkenti a CO₂-kibocsátást, és katasztrófahelyzetek esetén akár három napon keresztül folyamatos áramellátást képes majd biztosítani a mentőszolgálatok számára.

Toyota_Denyo_hidrogen_uzemanyagcellas_aramfejleszto_jarmu

A Denyo és a Toyota bejelentették, hogy sikerült közösen kifejleszteniük egy üzemanyagcellás áramfejlesztő járművet, ami hidrogénnel termel áramot. A mobil (szállítható) generátorok egyik vezető gyártójaként a Denyo a Toyotával közösen dolgozik majd a berendezés tesztelésén, hogy később forgalomba hozhassák azt, ezzel is segítve egy fenntartható társadalom kialakítását.

Mind a Denyo, mind a Toyota aktívan foglalkoznak globális környezetvédelmi kezdeményezésekkel, mert mindkét cég fontosnak tartja e problémák kezelését. Ennek megfelelően abban a meggyőződésben fejlesztették ki az áramfejlesztő járművet, hogy a CO₂-kibocsátás további mérsékléséhez fontos az üzemanyagcellás technológiák alkalmazása a haszongépjárművekben és ipari járművekben is.

Emellett a két cég közösen vizsgálja azokat a lehetőségeket, hogy miként használhatók az elektromos járművek nagy teljesítményű áramforrásként, ott és akkor fejlesztve áramot, ahol éppen szükséges, például a természeti katasztrófák miatt áramellátás nélkül maradó területeke, vagy éppen szórakoztató rendezvényeken, például a szabadtéri koncerteken.

A jelenleg áramfejlesztésre használt járművek jelentős részben dízelmotoros hajtást használnak és dízelmotoros generátorokkal termelnek áramot. A fosszilis üzemanyag felhasználása miatt ezek  környezetre káros anyagokat bocsátanak ki, többek közt üvegházhatású gázokat, széndioxidot (CO₂) és  nitrogénoxidot (NOx).  Ezzel szemben az üzemanyagcellás áramfejlesztő jármű üzemanyagcellával termeli az áramot, így kiküszöböli a környezetre káros anyagok emisszióját, és képes mintegy három napon keresztül folyamatos áramellátást biztosítani, illetve – az áramfejlesztés melléktermékeként – többféle célra felhasználható vizet is előállít.

A Toyota/Denyo közösen kifejlesztett üzemanyagcellás áramfejlesztő járműve a Toyota Dyna kisteherautóra épül, amit a áramforrásként a Toyota Mirai hajtási rendszerével szereltek fel, az áramfejlesztő egység pedig a Denyo által a Környezetvédelmi Minisztérium támogatásával kifejlesztett üzemanyagcellás rendszer. Emellett a jármű 65 kg hidrogént is szállít, amivel jelentős távolságot tehet meg, és hosszabb időn keresztül is tud áramot fejleszteni. A jármű tesztelése már múlt hónapban megkezdődött. Ennek  során összehasonlítják működését a hagyományos, belsőégésű motorral működő generátorokéval, hogy ellenőrizzék az üzemanyagcellás áramfejlesztő jármű különleges jellemzőit, beleértve a különféle rakományokra gyakorolt hatását és a CO₂-kibocsátás csökkentését is.