2012. július 17. 14:54   |   Autoblog
címkék:  

Opel Insignia mostantól gázüzemmel is

Az Opel Insignia mostantól cseppfolyós gázra optimalizált kivitelben is kapható. A márka többszörösen kitüntetett zászlóshajójának mind a három karosszériaváltozatát – négyajtós, ötajtós és Sports Tourer – meg lehet rendelni gázautóként. Az Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX teljesítménye 140 LE, fogyasztása csak 7,6 liter 100 kilométeren (CO2 -emisszió 124 g/km). Az 1.4-es benzines turbó limuzinnal összehasonlítva az LPG-változat üzemanyag-költsége kerek 40 százalékkal kedvezőbb.

Az LPG-kivitel részére megerősítették a szelepeket és szelepfészkeket, illetve megfelelően programozták a motorelektronikát. Az Insignia valamennyi karosszéria-változata hatfokozatú manuális sebességváltót kap. Azáltal, hogy a 42 liter hasznos térfogatú gáztartályt helytakarékosan, a pótkerék mélyedésében helyezik el, megmarad a teljes poggyásztér, és az Insignia nagyfokú variálhatósága. Az egy tankolással elérhető hatótáv 500 kilométer, de a benzintartályt is kihasználva 1700 kilométer érhető el (a négy és ötajtós limuzinnal). A cseppfolyós gáz betöltő csonkja közvetlenül a benziné mellett van, az Európa-szerte használható adaptert tartozékként adják a kocsihoz.

Benzinről LPG-üzemre teljesen egyszerűen lehet átváltani a műszerfali kapcsolóval; a benne elhelyezett fénydióda mutatja, hogy gázüzemben vagyunk, és azonnal kialszik, mihelyt benzinüzemre térünk át. Érthető a tartályokban levő mennyiséget mutató műszer is, amely mindkettőt mutatja.

Eddig a következő modellek voltak gázüzemmel kaphatók: Corsa (három- és ötajtós), Meriva és Astra (ötajtós és Sports Tourer). Az Insignia három karosszéria-változata most tovább bővíti a kínálatot.

A gyárilag beépített gázberendezés több előnyt hoz magával az utólag beszereltekkel szemben. Először is már a kifejlesztésekor elsődleges szempont volt a biztonság. Az Opel például külön törésteszteket hajtott végre a gáztartállyal és egyéb szerkezeti elemekkel. Azokat, amelyek karambolnak kitett területeken vannak elhelyezve, optimálisan integrálták a karosszéria-struktúrába.

 Mivel a gáztartály a pótkerék mélyedésébe került, ugyanannyit lehet pakolni az autóba. A kapcsolót és a kijelzőt takarékosan belefoglalták a műszerfalba. Így a korszerű autógáz-technikát az Opelre jellemző minőségben, közvetlenül a gyártól kapja a vevő – akárcsak a többi Opel LPG-modell esetében – a külön szériákra és járműmódosításokra szakosodott Opel Special Vehicles GmbH (OSV) leányvállalattól. Az OSV székhelye közvetlenül az Opel törzsüzeme mellett van, Rüsselsheimben.

Számos előnye miatt egész Európában kedvelt a gázautózás – nem is csoda, hiszen üzemanyaga felébe kerül a szuperbenzinnek. Ám nemcsak a pénztárca javára válik, hanem a környezetének is: a gázautók mintegy 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hagyományos hajtásúak. Európában több mint 35.000 benzinkútnál kapható autógáz.