2021. április 30. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Közös vállalatot alapított a Daimler és a Volvo

A haszongépjármű piac két nagy szereplője, a Daimler Truck AG és a Volvo Group hivatalosan is közzétette terveit az új közös vállalkozásuk kapcsán. A cellcentric, üzemanyagcellákkal foglalkozó közös vállalatként szeretné felgyorsítani a hidrogén használatát a hosszú távú szállítmányozásban.

Daimler Truck AG und Volvo Group bekennen sich klar zur wasserstoffbasierten Brennstoffzelle –  Start des neuen Joint Ventures cellcentricDaimler Truck AG and Volvo Group fully committed to hydrogen-based fuel-cells –  launch of new joint venture cel

Annak érdekében, hogy a 2050-re kitűzött fenntarthatósági és karbonsemleges működési célok elérését elősegítse Európában, a cellcentric célja az üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, gyártása és kereskedelmi forgalomba hozatala a hosszú távú szállítmányozás, valamint más felhasználási területek számára.

A Daimler Truck AG és a Volvo Group szerint a tisztán elektromos hajtású és a hidrogén üzemanyagcellás teherautók egymást kiegészítő megoldások, amelyek használata az ügyfelek egyedi igényein alapul. Az akkumulátoros üzemeltetés kisebb teher és rövidebb távok esetén, míg az üzemanyagcellás hajtáslánc inkább nagyobb teher és távolság esetén ideális.

A fentiek alapján Európa legnagyobb teherautó-gyártói közösen sürgetik mintegy 300 nagyteljesítményű, teherautók számára is igénybe vehető hidrogén töltőállomás létrehozását 2025-ig, valamint körülbelül 1000 hasonló hidrogén töltőállomás létrehozását 2030-ig Európában. A közös kezdeményezés a hidrogént zöld energiahordozóként hasznosítja, hogy ezzel az elektromos teherautók hosszú távú hatékony működését segítse elő, így fontos szerepet játszik a közúti szállítmányozás karbonsemlegességének elérésében.

Mivel a zéró emissziójú teherautók jelenleg jóval drágábbak, mint a hagyományos járművek, egy együttműködési keretrendszer kialakítására van szükség a megfelelő kereslet és a megfizethetőség biztosítása érdekében. A Daimler Truck és a Volvo Group szerint ennek magában kell foglalnia a karbonsemleges technológiák támogatását, valamint a karbon- és energiatartalom alapján történő adózási rendszert. Az emissziókereskedelmi rendszer pedig további lehetőségeket is biztosíthat.

A cellcentric jelenleg a nagyszériás sorozatgyártás tervein dolgozik. További részletekkel, valamint a gyártás helyszínével 2022-ben jelentkezik a vállalat.

A Daimler Truck AG és a Volvo Group célja, hogy körülbelül három évben belül elkezdődjenek az első felhasználói tesztek, amelyet az évtized második felében követ majd az üzemanyagcellás teherautók sorozatgyártása. A járművekkel kapcsolatos tevékenység továbbra is egymástól függetlenül történik, mivel a két vállalat egymás versenytársa a teljes termékkínálat tekintetében, beleértve az üzemanyagcellás hajtáslánc beépítési megoldásait.