2009. február 23. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Alfa MiTo GTA és Brera TI Genfben

A GTA-t a vadonatúj, 1,75 literes turbómotor 240 lóerős változata, a Brera TI-t pedig ugyanezen erőforrás 200 lóerős kivitele hajtja.

A Genfi Autószalonon (március 5. – 15.) rántja le a leplet az Alfa Romeo egyebek mellett a szériaközeli MiTo GTA-ról és a Brera TI-ről. A GTA-t a vadonatúj, 1,75 literes turbómotor 240 lóerős változata, a Brera TI-t pedig ugyanezen erőforrás 200 lóerős kivitele hajtja. A fantasztikus új benzinmotor mellett az Alfa 159 és 159 Sportwagonban debütál a 2 literes, 170 lovas JTDM dízelmotor is.


Sajnos idén személyesen nem tudunk részt venni a Genfi Autószalonon, de biztosak vagyunk benne, hogy az egyik leglátványosabb és legszebb hölgyekkel díszített standot most is az Alfa fogja összehozni. A hölgyek olyan modellekkel fényképezkednek majd, mint az Alfa MiTo GTA Concept, a Brera TI, vagy a 8C Competizione Spider. A GTA rövidítés Gran Turismo Alleggerito-nak felel meg, melyet könnyű gran turismonak lehetne lefordítani. A MiTo GTA is azért viselheti e historikus nevet, mert komoly súlykönnyítő és erőnövelő kúrán vett részt. Hátsó szárnya és teteje karbonszálas műanyag, fékrendszerének és felfüggesztésének néhány eleme, továbbá számos karosszériaeleme alumíniumból készült.


A MiTo GTA szériaváltozata igazán különleges darab lesz, hiszen a Fiat konszern 1,75 literes turbómotorja fogja mozgatni, lenyűgöző, 240 lóerővel. A kiemelkedően jó literteljesítményű erőforrás az egyik legfejlettebb a piacon, közvetlen befecskendezéses és folyamatosan változó szelepvezérléses. A MiTo GTA körülbelül 6 másodperc alatt fog százra gyorsulni, s minden bizonnyal megfutja a 250 km/órát. A koncepcióautó egyébként speciális fehérben pompázik, 19 colos kovácsolt könnyűfém kerekeket csavaroztak rá, és különleges aktív futómű van alatta.


Az 1,75 literes TBi turbómotor nem annyira kihegyezett változata domborít az új Alfa Brera TI-ben, amely 200 lóerejével (nyomaték 320 Nm) azért 7,7 másodperc alatt felgyorsítja a nehéz kupét 100 km/órára. A végsebesség 235 km/óra. Ehhez képest az átlagfogyasztást 8,1 l/100 km-re mondja az Alfa. A TI (Turismo Internazionale) változat természetesen különleges felszerelést kapott: 10 mm-rel ültetett sportfutómű, elektronikus differenciálzár, egyedi 19 hüvelykes felnik, nagy Brembo fékek, belül puha Frau bőrkárpitozás, alumínium pedálok, perforált bőr kormány és váltógomb, sportos műszerek, kérésre szénszálas középkonzol.


A Brerához hasonlóan áprilistól az Alfa 159 és 159 Sportwagon modellekhez is rendelhető lesz az 1,75 literes TBi aggregát, valamint a 2 literes, 170 lovas JTDM turbódízel motor. A gázolajos 8,8, illetve 9 másodperc alatt gyorsítja fel százra a 159 modelleket és 218, illetve 216 km/órás végsebességet tesz lehetővé számukra. A 200 lóerős benzines turbóval ezek az értékek 7,7 másodperc és 235 km/óra.