Gyári fotókon a SEAT Ibiza Cupra
Az Ibiza Cupra legérdekesebb része a kazántető alatt megbújó új fejlesztésű, 1,4 literes duplaturbós motor, mely elismerésre méltó 180 lóerőt ad le.
A SEAT idő előtt lerántotta a leplet az Ibiza család csúcsmodelljéről, a Cupra ugyanis hivatalosan majd csak az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. Az Ibiza Cupra nem olyan agresszív és hatásvadász, mint a tavalyi Bocanegra tanulmány volt, de azért a dizájnerek, amennyire lehetett, hűek maradtak a koncepcióautó vonalvezetéséhez és formai megoldásaihoz. A gyár egyébként sokat nem árult el az újdonságról, annyit tudunk csak, hogy a motortérben egy 1,4 literes duplaturbós hajtómű lakik, 180 lóerős teljesítménnyel, melyhez korunk egyik legjobb robotváltóját, a 7-fokozatú DSG-t kapcsolták.
A széles alsó “szájjal” és a hűtőrács alá vágott légbeömlőkkel, no meg a szélre kihelyezett ködlámpákkal a szériaautók között eléggé félelmetes az Ibiza Cupra. A faron a diffúzoros alsó elem és a középen kivezetett kipufogó riogatja a népet. Nem rossz, de ha a Cupra megkapta volna a Bocanegra fekete ábrázatát, plusz ültettek volna a kasztniján valamicskét, jobban félnénk tőle. A 17 colos kerekek is hagyományos felületkezelést kaptak… Persze, a tuningcégeknek is kellett hagyni egy kis munkát.
Az Ibiza Cupra legérdekesebb része a kazántető alatt megbújó új fejlesztésű, 1,4 literes duplaturbós TSI motor, mely elismerésre méltó 180 lóerőt ad le. Hogy nem 1,8-as vagy 2 literes motor került az autóba, természetesen a környezet kímélésének érdekében történt. Az 1,4 liter lökettérfogatú egység sokkal kevesebb káros anyagot juttat a légkörbe és kevesebbet fogyaszt. Hatékonyságát fokozza a VW konszern új 7-sebességes duplakuplungos DSG váltóműve is, melyet a pilóta a kormányra szerelt váltófülekkel is vezérelhet. A pörgős kedvű motornak, a sportosra hangolt váltónak és az Agile Chassis futóműnek köszönhetően az Ibiza Cupra kivételes vezetési élményt fog nyújtani.