2022. január 15. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a terepes hibrid Lexus

Különleges kivitelben mutatkozott be a Lexus NX 450h+ crossover a Tokiói Autószalonon. A kalandkereső plug-in hibrid mellett a világ legkülönlegesebb side-by-side terepjárműve is feltűnt a standon.

1-3

A terepjáró ellentmondásos műfaj: volánja mögött minden más járműnél szorosabb kapcsolatba kerülhetünk a természettel, ugyanakkor a hagyományos belső égésű motorok által kibocsátott anyagok sehol máshol nem károsítják ennyire közvetlenül a környezetet. A Lexus ezt felismerve két olyan típust mutatott be a Tokiói Autószalonon, amelyek képesek zaj- és légszennyezés nélkül, zéró emisszióval barangolni a zöldben.

2-2

Az egyik a közelmúltban leleplezett NX 450h+ crossovernek, a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljének az offroad-kiegészítőkkel megfűszerezett kivitele. A tengelyenként egy-egy villanymotorral felszerelt, így tisztán elektromos üzemben is összkerékhajtással használható Lexus NX PHEV Offroad Concept Iron Oxid (vasoxid) fantázianévre hallgató SUV bronzszínű fényezését matt fekete (hűtőmaszk, kerékívtoldatok, külső kilincsek, tetősínek), illetve sötétszürke (márkajelzés, külső tükörház, ablakszegények) alkatrészek ellenpontozzák. A 17 colos, sötét színű keréktárcsákra durva terepmintázatú abroncsokat szereltek. A képet a tetőn elhelyezett, sokoldalú csomagrögzítő keret teszi teljessé.

3-3

A speciális színválasztás egyébként nem véletlen: pontosan ugyanebben a kombinációban pompázik ugyanis a Lexus puritán, műszaki tartalmát tekintve mégis előremutató terepjárműve, a Lexus ROV Concept is. Az eredetileg 2021 decemberében leleplezett, kétüléses terepszöcske belső égésű motorja ugyanis nem benzinnel, hanem hidrogénnel működik. A nagy nyomású tartályban tárolt üzemanyag égése során semmi más melléktermék nem keletkezik, mint vízpára. A motor így az égéstérbe jutó, elhanyagolható mennyiségű kenőolajtól eltekintve teljesen emissziómentesen működik.