2008. június 02. 12:31   |   Autoblog
címkék:  

Három új Renault a palettán

Új modellekkel bővíti kínálatát a Renault. Hölgyeknek az új Twingo, uraknak a Laguna GT, míg családosoknak a Grand Modus rendelhető újdonságként.


A Twingo, bár már tavaly óta kapható Európában, nálunk csak mostantól kapható, aminek az is lehet a magyarázata, hogy a kisautó kereslet az utóbbi időben megcsappant országunkban. A Twingo azonban sikerdarab és a magyar tulajok esetében is kellemes emlékek kötődnek hozzá, így valószínűleg nem lesz gond az értékesítéssel sem, főleg, hogy a kereskedésekben már most nagy a tülekedés a szuperminik után.


Az új, második generációs Twingo itthon kezdetben háromféle motorral és egy robotizált -automata- váltóval kerül a vásárlókhoz, ám később várható még igazán sportos változat is. A jelenleg elérhető kétféle 1.2-es benzinmotor -60 és 75 LE- közül az erősebbik kérhető automata váltóval is, az erősebb 1.2 literes 100 LE-s turbómotorhoz csak kézi kapcsolású váltó párosítható. Amellett, hogy mindegyik motor a Renault Eco2 minősítését élvezi, azaz káros anyag kibocsátása nem haladja meg a 140 g/km-t, a kis Twingo igazi divatautó lehet. Utóbbit az “én Twingóm” filozófiához kapcsolódó speciális kiegészítők -sminktartó, vagy rendező doboz, MP3 és Bluetooth kiegészítők- és az egyéniséghez párosítható külső design fóliák jelentik.


A Renault jelenlegi zászlóshajójának számít mostantól a Renault Laguna GT, amely kétféle motorral és egyedi optikai kiegészítőkkel kerül a piacra. A Berline változatban 8,3, míg Grandtour kivitelben 8,5 millióba kerülő sport változatok kétféle motorral érhetőek el. A két különböző karakterű motor egyike egy, a Mégane RS-ben is megtalálható 2.0 literes 16 szelepes motor adoptációja, amely a Laguna GT-ben 205 lóerőt teljesít, míg maximális nyomatéka 300 Nm. A másik motor a Renault dCi dízeleinek egyik legerősebbike, amely a maga 180 LE-s teljesítményével és 400 Nm-es nyomatékával igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújt.


Azonban nem ezek a legvonzóbb tulajdonságai a Laguna GT-nek. A mutatós optikai kiegészítők -spoiler és alufelnik, GT feliratok körbe az autón, sportkormány- mellett egy kiemelkedő extra is megtalálható alapáron a GT-ben, méghozzá az Active Drive aktív négykerék-kormányzás, amely kétféle rásegítéssel biztosítja a jobb manőverezhetőséget.

Egyfelől 60 km/óra alatti sebességnél a kormányzással ellentétesen fordítja el maximum 3,5 fokkal (az esetek többségében 2 fokkal) a hátsó kerekeket, aminek köszönhetően a Clio fordulókörével megegyező íven tudunk kanyarodni (félelmetes érzés, elhihetik!), illetve 60 km/óra sebesség felett a kormányzással megegyező irányban, aminek köszönhetően az autó gyorsabban reagál a kormánymozdulatokra és dinamikusabban kerül ki akadályokat alkalmasint.


A családosok új lehetséges társaként indul útjára a Grand Modus, amely a Renault itthon felemás sikereket elkönyvelő és meg is szüntetett forgalmazású mini egyterűjének hosszított-bővített változata.

A Grand Modus legvonzóbb tulajdonságai a tágas belső tér, a rendkívül jól variálható belső tér, a rengeteg tárolórekesz, illetve a biztonságossága. Utóbbinál érdemes megjegyezni, hogy a Grand Modus az EuroNCAP töréstesztjén öt csillagot kapott, amely kiváló biztonságot jelent a bennülőknek. A Grand Modus motorjai a Renault motorkínálatának kis és közepes autókban található motorjaival megegyező, így rendelhető 1,2-es 75 LE-s és 1,2-es TCE turbó 100 LE-s benzines, és kétféle 1,5 literes dCi dízel, 68 és 86 lóerővel.


A Magyarországra 2008 júliusától érkező régi-új modell alapvetően a kis családosokat próbálja majd magához édesgetni. A kezdőár itt 2 790 000 forint, míg a legdrágább 1,5-ös dízel változatért 3,8 milliót kérnek a Renault szalonokban.