címkék: euro ncap, isuzu, l200, mitsubishi, navara, nissan, törésteszt
Életveszélyes pickupok
A Navara felnőttutas-védelemre mindössze 1, a Rodeo pedig 2 csillagot kapott, de a csillagokat áthúzták a túlságosan magas sérülési kockázat miatt.
Az Euro NCAP megkezdte a világszerte nagy népszerűségnek örvendő pickup járművek tesztelését, s az első eredmények elég elkeserítőek lettek. A törésteszt-sorozatnak alávetett Nissan Navara és Isuzu Rodeo borzasztó eredményei alapján az Euro NCAP szakemberei levonták a következtetést: néhány gyártó nem tartja eléggé fontosnak a pickupok biztonságát, pedig ezek a járművek egyre inkább családi autóként is funkcionálnak. A Navara felnőttutas-védelemre mindössze 1, a Rodeo pedig 2 csillagot kapott, de a csillagokat áthúzták az elfogadhatatlanul magas életveszélyes sérülési kockázat miatt. A trió harmadik tagja, a Mitsubishi L200 viszont 4 csillagos eredményt produkált. Gyermek- és gyalogosvédelem területén azonban egyik jármű sem jeleskedett.
Míg a Nissan Navara oldalütközésre megkapta a maximális pontszámot, addig a frontális ütközésnél utascellája instabillá vált, a becsapódás oldalán megrogyott, rendkívül nagy sérülésveszélynek kitéve a sofőrt és utasát. A lábtér betörése és a műszerfal benyomulása életveszélyes sérüléseket okozott a tesztbábuk egész testén. A Navara egyetlen csillagát is áthúzták, ugyanis az övelőfeszítők és a légzsákok is késedelmesen léptek működésbe. A Nissan ezért egy átfogó kampányt jelentett be, melynek során az összes futó Navaránál kijavítja a légzsák szoftverét. A pickup egyébként gyermekvédelemre 5-ből 3 (32 pont), gyalogosvédelemre pedig 4-ből 2 (14 pont) csillagot kapott.
A nálunk nem forgalmazott Isuzu D-MAX/Rodeo is leszerepelt a felnőttutas-védelmi teszteken, két csillagát neki is áthúzták a mellkast érő, elfogadhatatlanul magas életveszélyes sérülési kockázat miatt. A becsapódástól az utascella itt is megroppant, a betörő műszerfal pedig nagy sérüléseket okozott sofőrnek és utasának. A lábtérben a túlságosan benyomuló fékpedált jelentett magas sérülési kockázatot. Oldalütközése az Isuzunak is jó lett, de gyermekvédelemre csak 2 (22 pont), gyalogosvédelemre pedig kiábrándító 1 (2 pont) csillagot ítéltek meg neki.
A pickupok közül a Mitsubishi L200 szerepelt a legjobban, személyautós erényeket csillogtatva. Felnőttutas-védelemre megkapta az elismerésre méltó 4 csillagot (27 pont), oldalütközése 100%-os lett, de gyermek- és gyalogosvédelem területén van még mit fejlődnie. Eredménye 4, 3 és 1 csillag.