Új motorok a Mercedes SL roadsterben
A 231 LE teljesítményű SL 280 újdonság a modellválasztékban. 7,8 másodperc alatt gyorsít százra, és csak 9,4 litert fogyaszt.
A Mercedes prémium roadsterének megjelenése minden eddiginél vonzóbb és sportosabb, s az új, közvetlen kormányzás mellett friss fejlesztésű motorokat is találunk benne. Az SL 350 például egy új, pörgős 316 lóerős hajtóművet kapott, s most debütál az SL 280 alapváltozat, 231 lóerős hathengeres erőforrással. Továbbra is szerepel a kínálatban a V8-as SL 500 és a V12-es csúcsmodell, az SL63 AMG pedig immár 525 lovat tud. Az Airscarf fejtér-fűtést is továbbfejlesztették, ezért csípős időben is ki lehet hozni a kocsit a garázsból. Az SL új nemzedéke márciusban, a Genfi Szalonon ünnepli bemutatóját és áprilisban kerül a szalonokba.
Az SL orrkiképzése igen meghatározó; a középpontban a széles, uralkodó hűtőmaszk áll, amelynek nyilazása gyorsaságot és erőt jelképez. Tisztelegtek a formatervezők a típussorozat ősatyja előtt is, hiszen a géptető két motordómja és az első sárvédők kopoltyúszerű kiömlőnyílása az 1954-es 300 SL összetéveszthetetlen részlete volt, amely most korszerű felfogásban jelenik meg újra.
A Genfben debütáló új SL-hez rendelhető lesz egy speciális közvetlen kormányzás. Alapja a szériaszerű, sebességfüggő rásegítésű paraméteres kormányzás. Lassú menetben, például beparkoláskor, kellemesen könnyű forgatni a kormánykereket. Újdonság viszont a fogaslécnek az elkormányzás mértékétől függően változó áttétele. Már ötfokos elfordítástól jelentősen nőni kezd, úgyhogy kanyarban kevesebb kormányforgatásra van szükség. Az autó érezhetően közvetlenebbül, készségesebben – azaz sportosabban – irányítható.
Négylengőkaros első- és térlengőkaros hátsó felfüggesztésével továbbra is a legkifinomultabb futóművet kínálja az SL. Az SL 500 és az SL 600 alapfelszerelésébe tartozik a finomított Active Body Control (ABC), amely kiegyenlíti a karosszéria bólintó-, billegő- és függőleges mozgásait, s önműködően állítja be a futóművet a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően.