2008. február 05. 18:43   |   Autoblog
címkék:  

Új motorok a Mercedes SL roadsterben

A 231 LE teljesítményű SL 280 újdonság a modellválasztékban. 7,8 másodperc alatt gyorsít százra, és csak 9,4 litert fogyaszt.


A Mercedes prémium roadsterének megjelenése minden eddiginél vonzóbb és sportosabb, s az új, közvetlen kormányzás mellett friss fejlesztésű motorokat is találunk benne. Az SL 350 például egy új, pörgős 316 lóerős hajtóművet kapott, s most debütál az SL 280 alapváltozat, 231 lóerős hathengeres erőforrással. Továbbra is szerepel a kínálatban a V8-as SL 500 és a V12-es csúcsmodell, az SL63 AMG pedig immár 525 lovat tud. Az Airscarf fejtér-fűtést is továbbfejlesztették, ezért csípős időben is ki lehet hozni a kocsit a garázsból. Az SL új nemzedéke márciusban, a Genfi Szalonon ünnepli bemutatóját és áprilisban kerül a szalonokba.


Az SL orrkiképzése igen meghatározó; a középpontban a széles, uralkodó hűtőmaszk áll, amelynek nyilazása gyorsaságot és erőt jelképez. Tisztelegtek a formatervezők a típussorozat ősatyja előtt is, hiszen a géptető két motordómja és az első sárvédők kopoltyúszerű kiömlőnyílása az 1954-es 300 SL összetéveszthetetlen részlete volt, amely most korszerű felfogásban jelenik meg újra.


A Genfben debütáló új SL-hez rendelhető lesz egy speciális közvetlen kormányzás. Alapja a szériaszerű, sebességfüggő rásegítésű paraméteres kormányzás. Lassú menetben, például beparkoláskor, kellemesen könnyű forgatni a kormánykereket. Újdonság viszont a fogaslécnek az elkormányzás mértékétől függően változó áttétele. Már ötfokos elfordítástól jelentősen nőni kezd, úgyhogy kanyarban kevesebb kormányforgatásra van szükség. Az autó érezhetően közvetlenebbül, készségesebben – azaz sportosabban – irányítható.


Négylengőkaros első- és térlengőkaros hátsó felfüggesztésével továbbra is a legkifinomultabb futóművet kínálja az SL. Az SL 500 és az SL 600 alapfelszerelésébe tartozik a finomított Active Body Control (ABC), amely kiegyenlíti a karosszéria bólintó-, billegő- és függőleges mozgásait, s önműködően állítja be a futóművet a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


Belül integrált ülések, átformált háromküllős kormánykerék és átdolgozott kombinált műszerrel találkozunk, klasszikus kronométereket idéző sebesség- és fordulatszámmérővel. Színek és anyagok gazdag választéka ad lehetőséget az egyéni ízlés érvényesítésére. Kétféle bőr, ötféle alumínium vagy nemesfa díszítés, valamint öt színkombináció áll rendelkezésre. Különösen fényűző hatású az új bézs/fekete kombináció, világosan csillogó diófa betétekkel. Az SL 600 kiemelkedő szerepét az eddiginél jobban érzékelteti a különlegesen puha Exklusiv Nappa bőr és a válogatott nyírfa-dekoráció. Az üléstámlákat, a kormánykerék középső küllőjét és a küszöbléceket V12-es embléma díszíti, az ajtókat pedig különleges kárpitozás.


A nyitott autózás tökéletes komfortjához nagyban hozzájárul az AIRSCARF, a Mercedes szabadalma, amely meleg levegőt fúj a fejtámlákból, mintegy láthatatlan sálba burkolva a vezető és utasa fejét. Jóvoltából gyakrabban élvezhetik az SL-tulajdonosok a szabad levegőt, megnyúlik az idény, mikor leereszthetik a Vario-tetőt. A ventilátort és a fűtést az integrált ülés fejtámlájában helyezték el: a fejtámla mögül két kis ventilátor szívja be a levegőt, és juttatja a gyors felmelegedést garantáló elektromos fűtőszálra. A temperált levegő ezután a fejtámla első oldalán kialakított nyílásokból áramlik elő, felmelegítve az utas fejét és nyakát. A léghőmérsékletet oldalanként külön lehet előválasztani az ajtóburkolat háromfokozatú kapcsolójával. A rendszer automatikusan, a menetsebességtől függően tartja a kívánt hőfokot.


A Mercedes-Benz ezen kívül továbbfejlesztette és kiegészítő funkciókkal látta el az alapfelszereléshez tartozó COMAND rendszert is. Részei a dupla vevős autórádió, a telefonkezelő, a CD-/DVD-váltó és az SD memóriakártya rése, valamint a 6,5 colos színes képernyő. A rendszerhez iPod, USB-hordozó vagy egyéb külső készülék is csatlakoztatható.