/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

750 lóerős SUV maximalistáknak

2016. július 30. 19:30   |   DG
címkék:  

A hagyományokat folytatva, a BMW X6 M-alapú Typhoon után a G-Power elkészítette az X5 M-ből képzett Typhoon modellt, amely 750 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. A gép a külsejével sem szerénykedik, karosszériaszélesítő készletet és óriási, 23-as kerekeket kapott.

Az új F85 kódjelű BMW X5 modellhez készült widebody karosszériakit 12 hónapos fejlesztési és tesztelési időszakon ment keresztül, mielőtt felkerülhetett volna a járműre, akárcsak az elődmodell esetében. A fejlesztési folyamat a bázis jármű digitalizásálával vette kezdetét, amit egy 3D szkennerrel folytattak le. A CAD dizájn formát azután lemodellezték és elkészítették a működő prototípust, amelyet aztán több ezer kilométeres közúti tesztnek vetettek alá.

A G-Power Typhoon widebody kitje tehát nem nevezhető elnagyoltnak vagy félkésznek. De rejtőzködőnek sem; a karbon motorháztetővel és egyéb szénszálas kiegészítőkkel a Typhoon nem egy konzervatív kinézetű járgány. A felhizlalt sárvédők magukra irányítják a tekintetet, a szellőzőkkel kirakott karbon géptető és az óriási beömlőkkel szabdalt lökhárító pedig igazán agresszív tekintettel ruházzák fel a szabadidőautót. A sok hónapnyi tesztelés eredménye nem csak a brutális kinézet; a dinamikus szellőztető rendszerrel ellátott karbon motorháztető az első szoknya légnyílásaival együttműködve hatékonyabban vezeti el a felesleges hőt a motortérből, redukálva az ikerturbós V8-as üzemi hőmérsékletét.

A kiszélesített kerékjáratok közti vizuális kapcsot az új küszöbök teremtik meg. Hátul az elsőhöz hasonló impresszív megjelenésű szoknyát látunk, amelynek két oldalán 102 mm átmérőjű fekete kipufogócsövek kandikálnak ki, a közepén pedig karbon diffúzor pöffeszkedik. A kiszélesített és megültetett X5 M tengelyvégein a G-Power saját fejlesztésű könnyűfém felnijei forognak, amelyek ez esetben is jól mutatnak, különösen fekete fényezéssel. A különösen könnyű, repülési osztályú alumíniumból kovácsolt kerekekre 315/25 méretű gumihengereket feszítettek.

A G-Power X5 M Typhoon lehengerlően jól néz ki, de menni is nagyon tud. A G-Power kezelésbe vette a 4,4 literes biturbó V8-as perifériát, átdolgozta a szívó- és a kipufogórendszert, továbbá átépítette a turbófeltöltőket és módosította a vezérlést. Intézkedései nyomán 575-ből 750 lóerő lett, míg a nyomaték 980 Nm-re emelkedett. Sajnos arról, hogy a motorkonverzió milyen hatással volt a menetteljesítményekre, ezúttal sem érkeztek információk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/