/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

900 lóerős G-osztályt épített a Brabus

2021. június 17. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A terepjárók keresztapjára tett koronát a Brabus legújabb szuperautójával. A Brabus 900 Rocket Edition, ahogyan a neve is sugallja, kereken 900 lóerőt állít csatasorba és összesen csak 25 példányt készítenek majd belőle.

A Brabus már négy évtizede épít növelt lökettérfogatú, kifejezetten nagy teljesítményű motorokat. A királykategóriát a Rocket verziók képviselik, amelyek teljesítménye néhány esetben már elérte a 900 lóerőt. Most a Mercedes-AMG G 63 modell 4 literes ikerturbós V8-as aggregátján volt a sor.

A Brabus a hagyományokhoz hűen megnövelte az erőforrás lökettérfogatát, a 4 literes aggregát a beavatkozás után 4,4 literes lett. 84 milliméterre növelték a hengerfuratokat, megfelelő méretű kovácsolt dugattyúkat szereltek be, emellett kiegyensúlyozott, mart főtengelyt és kovácsolt hajtókarokat tettek be, amelyek 100 milliméterre növelték a löketet. Ezenkívül speciális, 1,4 bar nyomás előállítására képes turbófeltöltőket és lefújószelepeket építettek be. Természetesen az üzemanyag-befecskendezési rendszert is módosították.

A motor karbon airboxon keresztül szívja be a friss levegőt, a kipufogógázok pedig egyedi, 76 mm-es leömlőkön és fém katalizátorokkal ellátott rozsdamentes acél kipufogórendszeren keresztül jutnak a szabadba. A 4,4 literes tuningmotor 315 lóerővel többet képes kihozni magából, mint a gyári blokk. A maximális, 900 lóerős teljesítmény 6200-as fordulatszámon ébred, míg a maximális, 1250 Nm-es nyomaték 2900-as fordulatszámon jelentkezik. Utóbbit elektronikusan le is fojtották 1050 Nm-re a hajtáslánc kímélésének érdekében. A Brabus 900 Rocket Edition úgy megy, mint egy vérbeli sportkocsi: több mint 2,5 tonnás tömege ellenére 3,7 másodperc alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 280 km/óra, elektronikusan korlátozva.

A Brabus izomterepjárója persze nemcsak a teljesítményével nyűgöz le, hanem a külsejével is. A bottropi nemesítő a widestar szélesítő karosszériakészlet egy új verziójával vértezte fel az autót, amely a rengeteg karbon elemmel sokkal dinamikusabbá varázsolta a kiállását. Ezen a speciális modellen oldalsó légterelőkkel kiegészített első szoknya, torlólevegő nyílásokkal ellátott hűtőrács, légbeömlős motorháztető, vaskos kerékjárati ívek, továbbá nagyméretű hátsó légterelő szárny és diffúzor látható. Extraként a hűtőrács és a Rocket logó megvilágítható.

Az átalakított G 63 rendkívül masszív jármű, ugyanis 10 centiméterrel szélesebb a gyári megfelelőjénél. A kerékjáratokban 24 colos Monoblock Z Platinum Edition kovácsolt könnyűfém felnik terjeszkednek, egyedi karbon Aero Disc tárcsákkal. Az elöl 10 x 24, hátul 12 x 24 colos kerekekre gigantikus abroncsokat húztak, a méreteik 295/30 és 355/25. Az optikát az ültetés teszi még ütősebbé. A Brabus adaptív csillapítással dolgozó sportfutóművet szerelt alá, amely 45 mm-es ültetést tesz lehetővé.

Az utasteret is teljes mértékben felújították. Minden tapintható felületet, sőt a lábteret is első osztályú fekete bőrrel húztak át, és számos felületen pajzs alakú steppelést alkalmaztak. A Stealth szürke kocsinál a szegélyvarrás színe szürke, míg a Signature fekete példány esetében a díszvarrás színe mindenhol piros. Az utóbbi modell belső tere egyébként tobzódik a pirosban, nem kevesebb, mint 206 fedélzeti alkatrészt fürösztöttek meg ebben a festékben. A sportos hangulatot szénszálas díszítések, alumínium pedálok és 300 km/óráig skálázott kilométeróra erősítik. Hátul az üléspadot két önálló luxusfotellel váltották ki, s egy kartámaszos konzolt raktak közéjük, amely egy sor kényelmi szolgáltatást nyújt és kihajtható asztalkákat is tartalmaz.

A Brabus 900 Rocket Editionből összesen 25 darabot fognak készíteni. Tízet még az idén leszállítanak, másik 15-öt pedig a jövő év végéig fejeznek be. A 900 lóerős exkluzív terepjáró alapára nettó 480 059 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/