/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ leggyorsabb SUV-ja

2021. szeptember 27. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Néhány nappal ezelőtt, a Monaco Yacht Show-n ünnepelte világpremierjét a világ leggyorsabb közúton használható SUV-ja, a Brabus 900 Rocket Edition. A Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe modellen alapuló szuper-SUV 330 km/órás végsebességet képes elérni, ami a 2,5 tonnás tömege ismeretében egészen elképesztő. Összesen 25 darabot készítenek belőle.

Kezdjük a bemutatást a szörnyet hajtó nyolchengeres motorral, melynek a lökettérfogatát a Brabus évtizedes hagyományai szerint azonnal feljebb tornászta. A hengerfuratok megnövelésével és nagyobb kovácsolt dugattyúk beépítésével, valamint kiegyensúlyozott, 100 mm löketű főtengely és hosszabb kovácsolt hajtókarok beszerelésével a nyolchengeres aggregát lökettérfogata 4 literről 4,4 literre módosult. Ezután a turbófeltöltőket speciális, megerősített, nagyobb kapacitású egységekre cserélték. A perifériákat is átépítették. A leömlők átmérője 75 mm-re nőtt, emellett fémkatalizátorok és speciális részecskeszűrők kerültek a motorba. A gázok egy pillangószelepes rozsdamentes acél sport kipufogórendszeren át jutnak a szabadba.

A hatalmas mérnöki munka kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezett. A maximális teljesítmény 900 lóerő 6200-as fordulatszámon, a maximális nyomaték pedig 1250 Nm (2500-4500 ford./percnél), amelyet a hajtáslánc kímélésének érdekében 1050 Nm-re korlátoztak. A közel 5 méter hosszú, 2 méter széles és 2,5 tonnás SUV 3,2 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, csúcssebessége pedig 330 km/óra elektronikusan korlátozva.

A Brabus tervezői szénszálas aerodinamikai kiegészítőkkel is ellátták a GLE 63 Coupét, amely ennek következtében nemcsak jobban néz ki, de jobban is tapad az útra. Új elemek az első lökhárítóra erősített alsó toldat, a két szélső légbeömlő, továbbá az új, függőlegesen tagolt hűtőrács a két szélső torlólevegő-nyílással. A farrészen a szélső karbon szellőzők és a nagyobb méretű diffúzor jelentenek újdonságot. A szögletes gyári kipufogóvégek helyett 90 mm átmérőjű titán/karbon végcsövek merednek hátra. A csomagtérajtóra egy háromrészes légterelőt is felszereltek, amely lezárja az aerodinamikai módosítások sorát.

Ami a kerekeket illeti, a GLE 63-hoz 21-24 colos méretezésű szettek állnak rendelkezésre a Brabusnál. A fotózott autón a legextrémebb, 24 colos, kovácsolt Monoblock Z Platinum Edition garnitúrát látjuk, szénszálas aero dísztárcsákkal. A felnik mérete az első tengelyen 10 x 24, a hátsón pedig 12 x 24, melyekre óriási gumihengereket feszítettek: a tapadásért 295/30, illetve 355/25 méretű sportabroncsok felelnek. A tökéletes látványhoz a 25 mm-es ültetés is hozzájárul.

Az első elkészült Brabus 900 Rocket Edition a külső karosszériafényezési árnyalathoz passzoló bőrkárpitozást kapott. Az ülések középső részén és az ajtópaneleken rombuszmintás steppelés figyelhető meg. A piros féknyergek és a piros hűtőrács lamellák mintájára az utastérben meglehetősen ízléstelen, pirosra eloxált alumínium alkatrészek és piros pedálok bántják a szemet. Persze minden esetben a kedves vevő állítja össze autója belső terét.

A Brabus 900 Rocket Edition alapára 381 243 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/