Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legradikálisabb Ferrari

2019. május 28. 18:30   |   DG
címkék:  

A Novitec N-Largo termékskálája kizárólag kiszélesített karosszériájú Ferrarikat ölel fel, amelyek nagyon korlátozott darabszámban készülnek. Most az F12berlinetta utódja, a 812 Superfast is elkészült karbonnal szélesített változatban, különleges kerekekkel, tuningolt erőforrással és egyedi belső térrel. V12-es Ferrari még sohasem volt ilyen radikális.

A Novitec N-Largo modelljei híresek drámai megjelenésükről, nos, a cég által N-Largo ruhába bújtatott 812 Superfast sem egy visszahúzódó típus. Kinézete és hangja miatt is rászegeződik a figyelem, bármerre is jár. A 812 Superfast esetében a Novitec ismét a híres dizájner, Vittorio Strosek segítségével véglegesítette az autó külsejét. A Ferrarira szénszálas karosszériaelemeket rögzítettek, amelyek a hátsó tengelynél 14 centiméterrel toldják meg a kocsi szélességét, szédületes 211 centiméteresre hízlalva azt.

A mesterek új sárvédőket faragtak a Ferrarira, amelyek tökéletesen illeszkednek a gyári elemekhez és az új lökhárítókhoz. Természetesen az aerodinamikai hatékonyságuk is magas, és továbbá erősítik az autó homokóra alakját, amihez az alapot a 7 cm-t szélesítő első és a 14 cm-t szélesítő hátsó sárvédők adják. De a kerekek is eltérő méretűek, elöl 10 x 21, hátul 12,5 x 22 colosak, 275/30 és 335/25 méretű abroncsokkal. Az NF 10 NL fantázianevű görgőket a Novitec a Vossennel közösen fejlesztette ki; nagyon könnyűek és erősek, kialakításukat tekintve pedig erősen konkávak.

A 812 Superfast N-Largo rendkívül izmos kiállású autó, álló helyzetben is szétveti az erő. Egyedi első lökhárítójára nyers karbon toldatot illesztettek, ami az egyedileg formázott motorháztetővel együtt igen agresszív megjelenést ad neki. Persze a felszerelt elemek nemcsak ütősen mutatnak, hatékonyan csökkentik az első tengelyre ható felhajtóerőt is. Az oldalsó légáramlatokat a szintén nyers karbon küszöbidomok simítják el, a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt pedig a diffúzor, a tető élspoiler és a nagyméretű hátsó légterelő mérsékeli. A tökéletes optika érdekében ültetőrugókat is beszereltek a Ferrariba, ezek 35 mm-rel engedik lejjebb a kasztnit. Az akadályok leküzdése érdekében első tengelyemelő rendszer is bekerült az autóba, amely gombnyomásra 4 centiméterrel emeli meg a kocsi elejét.

A fantasztikus megjelenés mellé motortuning is dukált, a Novitec szakemberei a 6,5 literes V12-es szívómotort is felpaprikázták. A motorvezérlő elektronika módosításával 840 lóerőt hoztak ki az aggregátból 8750-es fordulatszámon. A nyomaték 751 Nm-re gyarapodott 7300-as fordulaton. A 812 Superfast most 2,8 másodperc alatt ugrik fel százra, a végsebessége pedig 345 km/órára emelkedett. Nagyteljesítményű kipufogórendszert is hegesztettek a kocsi alá, amely csökkenti a kipufogógáz ellennyomását és optimalizálja a teljesítményleadást. Kérésre a rendszert a Forma 1-ben használatos anyagból, Inconelből is elkészítik, csappantyús kivitelben is.

A Novitec Superfastnak egészen elképesztő hangja van, alighanem a legszebb hangzású V12-es Ferrari a világon. Shmee150 videójából erről mi is meggyőződhetünk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!