Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elképesztő Ferrari a Novitectől

2019. augusztus 13. 19:10   |   DG
címkék:  

A Ferrari 488 Pistában a maranellói gyártó történetének legpotensebb nyolchengeres motorja dolgozik, így ez a modellsorozat legdinamikusabb tagja. Az ágaskodó lovas sportkocsik első számú nemesítője, a Novitec azonban új szintre emelte az autó képességeit.

Habár a 488 Pista modellben a Ferrari történetének legerősebb V8-as motorját találjuk meg, a többletteljesítményre esetében is igény mutatkozik. A többszörösen díjnyertes, lenyűgöző ikerturbós egység még három lépcsőben tovább izmosítható. A Novitec N-Tronic moduljával újraírja a befecskendezési és gyújtás térképet, emellett megemeli a töltőnyomást is.

Nagyon ajánlott sport kipufogórendszer felszerelése is, ami továbbá optimalizálja a teljesítményleadást és még erőteljesebb hangzást kölcsönöz az autónak. Többféle verzió áll rendelkezésre, aktív pillangószelepekkel vagy azok nélkül. A rendszer készülhet hagyományos rozsdamentes acélból vagy a Formula 1-ben is használatos Inconelből (króm-nikkel ötvözet). 100-cellás sportkatalizátorok is beépíthetők, amelyekkel újabb lóerők szabadíthatók fel.

Az aggregátból maximálisan 802 lóerő (+82 LE) és 898 Nm nyomaték (+128 Nm) hozható ki, 7950-es, illetve 3100-as fordulatszámon. Igen tisztességes növekmény, ami farag a sprintidőn és fokozza a végsebességet. A 802 lovas Novitec 488 Pista 2,7 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet és megfutja a 345 km/órát is.

A gépen kívülről is látszik, hogy nem egy hétköznapi darab. A mérnökök szénszálas aerodinamikai készletet fejlesztettek ki hozzá, amely nemcsak ütősebb megjelenést ad, de a leszorítóerő fokozása révén a nagysebességű stabilitást is növeli. Előre komplex spoilertoldatot illesztettek és átformálták a fedelet, oldalra egyedi küszöbidomokat tettek fel, a fart pedig élspoilerrel egészítették ki. Minden egyes elemet szélcsatornában tökéletesítettek. A külső módosítások sorát olyan részletmegoldások zárják, mint a karbon tükörházak, a karbon lámpafészkek, valamint a fekete indexburák és harmadik féklámpa.

A káprázatos megjelenéshez jelentősen hozzájárulnak a kovácsolt felnik is, amelyek ezúttal is a Vossen segítségével nyerték el végleges külalakjukat. A központi csavaros dizájnt felvonultató, öt duplaküllős NF10 kerekek az első tengelyen 9 x 21, a hátsón 12 x 22 col méretűek és 255/30 illetve 335/25 méretű abroncsokat hordanak. A Novitec hidraulikus felfüggesztést is alkotott a Ferrarihoz, amely 35 mm-rel csökkenti a hasmagasságot. Első tengely emelő berendezést is tartalmaz, amellyel gombnyomásra 4 centiméterrel kiemelhető a kocsi eleje, ha akadályok lennének az úton.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!