A világ legerősebb összkerékhajtású kombija
Ki más is birtokolhatná ezt a címet, mint a világ első számú Mercedes-tunere, a Brabus. A nagy lökettérfogatot mindig még nagyobbal helyettesítő bottropi csapat ezúttal egy új E 63 AMG kombin hajtott végre szívátültetést, a végeredmény pedig a világ legerősebb négykerék-hajtású kombija lett – immár ebben a kategóriában is övék az elsőség.
A Mercedes E 63 AMG kombi alapú Brabus 850 6.0 Biturbo, ahogy a nevében is benne van, 850 lóerőt küld a főtengelyre és 1450 Nm nyomatékkal terrorizálja az abroncsokat. Ez bizony rekord, nincs ennél erősebb utcán használható kombi a planétán. A 4MATIC összkerékhajtással a Brabus kombi a legkomolyabb sportautókkal játszik egy ligában, legalábbis 100 km/óráig biztosan. 3,1 másodperc alatt lő ki százra, ami nagyjából a McLaren MP4-12C szintje, a végsebessége pedig 300 km/óra elektronikusan korlátozva. Azért nem több, mert a nagy hátsó tengelyterhelés miatt a gumik nem bírnának többet. A szedán verzió – ilyet is készítenek – viszont megfutja a 350-et.
A Mercedes-AMG korszerű, 5,5 literes V8-as biturbó erőforrása kiváló kiindulási alapot jelentett a Brabusnak, hogy megépítse belőle történetének legerősebb motorját. Hat literre növelte a lökettérfogatot, nagyobbra cserélte a turbókat, átépítette a szívó és a kipufogó oldalt. Arra is gondot fordított, hogy a töltőlevegő a lehető leghűvösebb maradjon, így a megfelelő csöveket aranyfóliával tekerte be. A rozsdamentes kipufogórendszer pillangószelepes, „Sport” módban hűen tolmácsolja a V8-as robaját, „Coming Home”, azaz hazatérő módban viszont elhalkul a szomszédok nagy örömére.
A hajtómű 5400-as fordulatszámon éri el 850 lóerős csúcsteljesítményét, 1420 Nm-es nyomatékát pedig 2500 és 4500 között szolgáltatja. A hajtáslánc elemeinek kímélése céljából azonban utóbbi nem lehet magasabb 1150 Nm-nél. Ha az ügyfél nem szeretne extrém magas teljesítményt, a Brabus a lökettérfogat megnövelése nélkül is ki tud hozni 620, 650 vagy 730 lóerőt a motorból. A cég minden esetben 3 év vagy 100 000 kilométeres garanciát ad a munkájára.
Az izomkombin kívülről amúgy nem látszik a roppant erő, mindössze néhány szénszálas aerodinamikai elem került fel rá, amelyek csökkentik a tengelyekre ható felhajtóerőt, nagy sebességnél stabilizálva az autót. A kerekek 20 colosak, a rájuk szerelt gumiabroncsok mérete pedig elöl 255/30, hátul 295/25.
A Brabus készséggel átalakít bármely E 63 AMG-t erre a szintre, de a 850 6.0 Biturbo kész autóként is megvásárolható.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Oszt’ hogyé’ aggyák listaáron? Közel 1 milla €? Basszuskulcs, lehet, hogy mégis lottóznom kéne?
Ez már olyan szint, amikor az árat nem írják bele a sajtóanyagba. 🙂 De gondolom félmillió eurónál többe kerül a komplett gép.