/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ leggyorsabb kupéja

2015. február 24. 11:40   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus az idei genfi szalonra időzítette a legnagyobb durranását, az S 63 AMG Coupéból képzett Brabus 850 6.0 Biturbót, amely jelen állás szerint a világ legerősebb és leggyorsabb összkerékhajtású kupéja. Az autó vevőköre ezúttal is valószínűleg a Közel-Keletről kerül majd ki.

A Brabusnál hagyománnyá vált az egyes AMG csúcsmodellek teljesítményének maximálisra, a még engedélyezett szintre feltornázása, hogy gyakorlatilag minden esetben sebességrekorder autó szülessen. A Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe alapja a Mercedes-Benz S 63 AMG, amelynek 5,5 literes V8-as biturbó erőforrását alaposan átgyúrták, hogy eget rengető teljesítményt hozzanak ki belőle.

A munka minden esetben a gyári erőforrás lökettérfogatának növelésével indul, mert a Brabus jelmondata szerint a köbcentiméter csak még nagyobb köbcentiméterrel helyettesíthető. Egy speciális, hosszabb löketű főtengely, nagyobb hengerfuratok és nagyobb kovácsolt dugattyúk beépítésével a lökettérfogat 5461-ről 5912 köbcentiméterre gyarapodik. Ezzel természetesen a folyamatnak nincs vége, a gyári feltöltőket nagyobbra cserélik, átalakítják a leömlőket és, egyedi fémkatalizátorokat építenek be, a kipufogórendszert pedig rozsdamentes acél rendszerre cserélik aktív pillangószeleppel. Emellett a szívótraktust is átformálják, hogy könnyebben levegőzzön a motor. Karbon szívócsövek és direktszűrök állnak szolgálatba, a töltőlevegő hűtő csöveit pedig aranyfóliával tekerik be. A nagyteljesítményű komponensek működését új vezérlés koordinálja, amely többek között az Euro 6 normának való megfelelést is szavatolja.

A kiterjedt módosításoknak köszönhetően a Brabus 850 6.0 Biturbo aggregát 585 helyett 850 lóerőt présel ki magából 5400-as főtengely-fordulatnál, a gyárilag is lenyűgöző, 900 Nm-es nyomaték pedig bődületes 1450 nm-re emelkedett, amely 2500 és 4500-as fordulatszám között használható. Ahogy minden esetben, ezt az értéket 1150 Nm-re fojtja le az elektronika a hajtáslánc hosszú életének megőrzése érdekében. Az erő egy hétfokozatú automataváltón keresztül zúdul a kerekekre (a Brabus egy 4MATIC rendszerrel bíró modellt választott alapul), lényegében veszteség nélkül, így a kétajtós 3,5 másodperc alatt katapultál százra (széria: 3,9 mp), 9,4 szekundum alatt felviharzik 200-ra és csak a gumik véges teljesítőképessége miatt áll meg 350 km/óránál.

A brutális S-osztály kupé még 300 km/óra fölött is rendkívül stabilan fogja az utat, amely a szélcsatornában tökéletesített aerodinamikai kiegészítőknek tudható be. Előre egy új karbon lökhárítót tettek fel, amely versenyautós érzést kelt, ugyanakkor csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. A hátsó karbon diffúzor és a diszkrét élspoiler együttesen ugyancsak jótékony hatással vannak a stabilitásra és nem mellesleg jól is néznek ki. Sokat dobnak a megjelenésen a kovácsolt kerekek is, amelyek a Mercedes S-osztály kupéhoz 18-22 colos méretben állnak rendelkezésre. A képeken látható autóra 21 colos Monoblock F keresztküllős felniket csavaroztak, gyönyörű „arany króm” színben. Ezek mérete elöl 9 x 21, hátul 10,5 x 21, amelyekre 255/35 és 295/30 méretű abroncsokat feszítettek. A gumik és a sárvédők közti távolságot 15 mm-es ültetőmodul csökkenti.

A 850 6.0 Biturbo Coupe utasterét a Brabus azonban nem a megszokott módon alakította át. Első osztályú, puha és lélegző Mastik bőrrel, elképesztően igényesen húzták át a kabint, a szegélyek és a díszvarrások pedig réz színűek. Kínosan odafigyeltek a részletekre is, a normális esetben ezüstszínű szellőzőket, kapcsolókat és gombokat, de még a hangszórók rácsait is a felnikkel megegyező arany festékbe mártották. Összesen 219 különböző alkotórészt kezeltek ily módon. Mindezt a fekete Alcantara mennyezet és a gyári fabetéteket váltó, lakkozott szénszálas betétek egészítik ki, amelyek némi sportosságot csempésznek a fényűző környezetbe. Nem maradhattak ki a megvilágított küszöblécek, ahogy az állítható színű belső világítás és a 400 km/óráig kalibrált kilométeróra sem.

A Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe komplett járműként vagy átépített darabként is megvásárolható. Közelebbről a Genfi Autószalonon lehet megismerkedni vele, ahol talán az árát is elárulják az érdeklődőknek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/