Dízelerő: Lumma BMW X5
Az 530 lóerős Lumma X530 tekintélyt parancsoló jármű, de az akár 330 lóerős dízel X5-ösök is komoly ellenfelei a sportkocsiknak.
A Lumma Design német tuningcég is imádja a BMW X5-ös típusát, a 4,8 literes benzines és a 3 literes dízel változatokból egyaránt brutális kiviteleket faragott. Az 530 lóerős Lumma X530 tekintélyt parancsoló jármű, de az akár 330 lóerős dízel X5-ösök is komoly ellenfelei a sportkocsiknak. A D-Power-Box chip 275 lóerőt csalogat elő a 3.0d változat 235 lovas motorjából, de a 286 lovas 3.0sd hajtóműből már 330 lóerőt mozgósít. Az intézkedés a nyomatékgörbének is jót tett, a kisebbik 600, míg a nagyobbik motor 660 newtonmétert pumpál ki magából.
A külső igazán agresszívre sikeredett, ebben nemcsak a widebody készlet, hanem a jelentős ültetés és a 22 colos felnik is szerepet játszanak. A szett része a ködlámpákkal és versenyráccsal kiegészített extravagáns első lökhárító, a diffúzoros stílusú hátsó lökhárító, a szélesített sárvédők, az új küszöbök, valamint az egyedi feliratozás. A Lumma ezen kívül hátsó szárnyhosszabbítást, karbon/kevlár motorháztetőt (súlya 10,5 kilogramm) és extra tükörborítást is kínál a BMW X5-höz. Fontos kiegészítők továbbá a lámpatakarók, melyek még szigorúbb pillantással ruházzák fel a szabadidő-autót, illetve a padló alá beépíthető, ajtónyitásnál felvillanó LEDek.
Rengeteget emelnek az optikán a 22 colos könnyűfém kerekek; a demóautón a Racing 2 típusú, jégkristály dizájnú egyrészes görgők feszítenek, fehérre fényezve. A rájuk való abroncsok mérete 295/30-22. A Lumma H&R rugókkal oldotta meg a nélkülözhetetlen ültetést, de egy ilyen kaliberű autónál azért illett volna egy állítható magasságú futómű beszerelése.
Az utasteret sem hagyták érintetlenül: fabetétes kormány, faburkolatú váltókar, fehér hátterű műszerek, 330 km/óráig skálázott kilométeróra, alumínium küszöbbetétek és pedálok.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)