/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Döbbenetes karbon csoda a Mansory-tól

2022. december 28. 15:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A megosztó építéseiről elhíresült tuner, a Mansory jellemzően nagyteljesítményű sportkocsikkal – és SUV-okkal – foglalkozik, amelyek nagy számban Olaszországból származnak. Az utóbbi években ezek a járművek főleg Maranellóból gördültek ki, most azonban elérkezett az idő egy modenai sportkocsi átalakítására is.

Az egzotikus Maserati MC20 egyre népszerűbb a nemesítő cégek körében, sokan látnak benne fantáziát, amin nem csodálkozhatunk. A Mansory sem tudott ellenállni neki, így nekilátott, hogy teljes körű kezelésben részesítse. Úgynevezett kovácsolt karbonban fürösztötte a karosszériát, jelentősen megnövelte a motorteljesítményt, módosította a felfüggesztést és újjávarázsolta a belső teret.

A Mansory egyedi aerodinamikai csomagot alkotott a Maserati MC20 számára, amely mindkét tengelyen fokozza a leszorítóerőt és nem mellesleg rendkívül agresszívvá teszi a kocsi megjelenését. Lecserélte az első lökhárítót, amely immár óriási légbeömlőkkel rendelkezik és oldalsó terelőlapokat, illetve többrészes egyedi alsó toldatot visel.

Oldalt sarkos küszöbidomokat, masszív légterelőket és kerékjárat-szélesítéseket szereltek fel, és bizony az ajtókkal egyetemben ezeket is szénszálas műanyagból öntötték ki. S elérkeztünk a hátsó részhez, amely szintén teljes egészében karbon kivitelű. A motortakaró elem, amely légszívó nyílást is magában foglal, kovácsolt karbonból készült, akárcsak a teljes farrész a légterelő szárnnyal és a lépcsőzetes hátsó diffúzorral. A kipufogórendszer végcsöveit – a McLaren 765 LT stílusában – középen, magasan vezették ki.

Ami a V6-os biturbó Nettuno erőforrást illeti, azt is formába hozták. A motorelektronika módosításával és sport kipufogórendszer felszerelésével 720 lóerőt és 850 Nm-es nyomatékot sikerült kihozniuk az aggregátból, ami 90 lóerős és 120 Nm-es gyarapodást jelent. A Maserati MC20 így már más ligában játszik: 2,7 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és megfutja a 330 km/órás sebességet is. A tengelyvégekre új fejlesztésű, ultrakönnyű, kovácsolt, egyrészes FV.5 típusnevű felniket csavaroztak fel 9,5 x 21 és 12 x 22 méretezéssel. A tapadásról 255/30/21 és 335/25/22 méretű abroncsok gondoskodnak.

A kuncsaft a Mansorynál szabadon dönthet arról, hogy milyen anyagokból és színekből építkező utasteret szeretne; ennél a példánynál azonban egy elképesztő sárga-fehér bőrkárpitozás mellett döntöttek, némi fekete díszítéssel. Valóban minden négyzetcentiméternyi felületet bőrrel vontak be, beleértve a mennyezetet, az ajtókat, a műszerfalat és a lábteret is. A sárga szemkápráztatóan uralja a teret, amelyet fekete műszerfali árnyékolóval és alsó illetve felső kormánykerék karimával oldottak fel, illetve az ülések lapjai és támlái fehér bőrkárpitozást kaptak. Olaszország nemzeti színei csík formájában megjelennek az üléseken és a mennyezeten, akárcsak kint, a karosszérián is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/