/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy Rolls-Royce Ghost tovább nemesítve

2021. augusztus 30. 19:30   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Rolls-Royce autóihoz csupán néhány nemesítő cég veszi a bátorságot, hogy hozzányúljon. A legjobb a szakmában egyértelműen a Novitec csoporthoz tartozó Spofec, amely csakis a legmagasabb színvonalú munkákat adja ki a kezei közül. Ezúttal a legsportosabb Rolls-Royce modellt, a Ghostot varázsolták egyedibbé.

A Spofec dizájnerei már több esetben készítettek komplett widebody karosszériát a Rolls-Royce bizonyos modelljeihez, amely a körültekintő tervezésnek köszönhetően csaknem gyári hatást keltett. Jelen esetben nem szélesítették meg a karosszériát, csak egyes elemeket cseréltek ki. Mindkét tengelytávú Ghost modellhez szénszálas aerodinamikai komponenseket fejlesztettek ki.

Előre új lökhárító került fel, nagyméretű légbevezető nyílásokkal és LED-es helyzetjelzőkkel, amely vadabbá teszi a megjelenést. Emellett jótékony hatása is van, az új elem ugyanis csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. A sárvédők is újak, a kerékjáratok mögött diszkrét légkilépő nyílásokkal ellátva. Ezenkívül kétoldalra új küszöbidomokat szereltek fel, s a hátsó lökhárítót is lecserélték egy sportosabb darabra, integrált rozsdamentes kipufogóvégekkel.

A külső módosítások fénypontját az új kerékgarnitúra jelenti, amelyet a Vossennel közösen fejlesztették ki. A kovácsolt, kilenc duplaküllős SP2 görgők mérete elöl 9,5 x 22, hátul 10,5 x 22, és 265/35-ös, illetve 295/30-as abroncsaikkal tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat. Az adaptív légrugós felfüggesztéshez egyedi modult fejlesztettek, amely 140 km/órás tempóig 40 mm-rel lejjebb ereszti a karosszériát.

A 6,75 literes ikerturbós erőforrást sem hanyagolták el a Spofec szakemberei. Az egyszerűen telepíthető N-Tronic modul segítségével több mint 100 lóerővel tornászták fel a teljesítményt és 100 Nm-rel emelték meg a nyomatékot. Az egyedi befecskendezési és gyújtási térkép, valamint az enyhén megemelt töltőnyomás révén az 571 lóerőből 685 lett, a 850 Nm-es nyomatékból pedig 958 Nm állt elő. A luxuslimuzin így 4,5 másodperc alatt sprintel százra és még könnyebben eléri a 250 km/órás végsebességet.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/