/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy tovább nemesített Rolls-Royce

2016. szeptember 06. 20:40   |   Autoblog
címkék:  

Európában egyedüliként a német Spofec cég kínál tuning kiegészítőket a Rolls-Royce modelljeihez. Eddig a brit elitmárka mindegyik modelljéhez bemutatták igényes átalakító programjukat, most a friss négyüléses kabrió, a Dawn volt soron. A módosításokat ezúttal is úgy végezték el, hogy a kocsi arisztrokratikus megjelenése nem veszített fényéből, de kapott némi sportos ízt.

Rolls-Royce-ok tuningolására nem sok cég adja a fejét, Európában, de talán az egész világon is csak egyetlen vállalkozás foglalkozik ezen királyi automobilok egyénire szabásával. A német Novitec csoporthoz tartozó Spofec (a Rolls-Royce-ok híres orrdísze, a Spirit of Ecstasy-ból képzett mozaikszó) azonban kifejezetten a brit márka autóit gondolja tovább, vállalva a komoly kihívásokkal teli feladatot.

Most a négyüléses Dawn kabriót vették górcső alá és első lépésben egyedi, szénszálból készült aerodinamikai elemeket terveztek a karosszériához, amelyek tökéletesen idomulnak a gyári vonalakhoz. A Dawn új első lökhárítót kapott, amely végleges formáját a szélcsatornában nyerte el és amellett, hogy rámenősebbé teszi a Rolls megjelenését, csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Újak a küszöbök is, amelyek jóval mélyebbnek láttatják az autót. A hátsó lökhárító zárja az összképet, amelybe szépen belesimulnak a trapéz alakú krómozott kipufogóvégek.

A tuningolt Dawn sportosan elegáns megjelenésében központi szerepet játszanak a rafinált stílusú, 22 hüvelykes SP1 könnyűfém felnik, amelyek ezüst, matt fekete, titánszürke vagy tükörpolír fekete fényezéssel, illetve lényegében mindenféle színárnyalatban is elérhetők.  A kerekek mérete tengelyenként eltérő, elöl a 9 x 22-es kerekekre 265/35-ös, hátul a 10,5 x 22-es felnikre 295/30 méretű gumikat húztak. A látványt a tökéletes mértékű ültetés hozza a maximumra. A gyári légrugós felfüggesztéshez írt modul 4 centiméterrel engedi lejjebb az autót. 140 km/órás sebesség fölött az autó visszaáll a gyári hasmagasságra. A Spofec karbon kerámia fékrendszer is szerelt a Dawn-ra. Az elöl 405 x 30, hátul 395 x 38 mm méretű tárcsákkal operáló rendszer 38 kilogrammal könnyebb a széria fékrendszernél, így jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget.

A motortérben is történtek változások. Egy külső vezérlőegységgel 115 lóerővel és 160 Nm-rel toldották meg a 6,6 literes biturbó V12-es erőmű teljesítményét. A sofőr immár 686 lóerőnek és 980 Nm nyomatéknak parancsolhat. A nulla-százas sprint 4,6 másodperc alatt megvan, a végsebesség azonban a jármű jelentős tömege miatt maradt 250 km/óra. Fontosabb a V12-es vehemensebb teljesítményleadása és rugalmassága.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/