/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Fantasztikus Mercedes GLK projektek Las Vegasban

2008. november 06. 19:54   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz versenyt hirdetett az amerikai tuningcégek körében, a feladat a GLK átalakítása volt.

A Mercedes jövő év elején kezdi meg GLK modelljének értékesítését az észak-amerikai piacon, s jó érzékkel a Las Vegas-i SEMA show-t választotta a szabadidő-autó első bemutatkozásának helyszínéül. A német autógyártó versenyt hirdetett az amerikai tuningcégek körében, a feladat a GLK átalakítása volt. Igen fantáziadús, sőt, zseniális kreációk születtek.

A négy döntős kocsi a Widestar, az Urban Whip, a Pikes Peak Rally Racer és a Rock Crawler lettek; ékesen bizonyítják, hogy a GLK mennyire sokoldalú jármű.

Pikes Peak Rally Racer


Kezdjük a Floridában tevékenykedő RENNtech-féle Pikes Peak Rally Racerrel, melyet a legendás Pikes Peak Hill Climb verseny “korlátlan” géposztályának járművei ihlettek. A RENNtech GLK először is hibrid hajtáslánca miatt érdekes: a tuningszakik villanyhajtást kapcsoltak a 3,5 literes V6-os benzinmotorhoz, mely utóbbit azért előtte bajnoki formába hoztak. Átépítették a szívótraktust, sport-vezérműtengelyeket szereltek be, lecserélték a hengerfejet, továbbá átprogramozták a motorelektronikát. A módosítások következtében 350 lóerősre “hízott” motor munkáját a 72 voltos villanyhajtás is segíti, 54 newtonmétert ad hozzá a nyomatékhoz.


A RENNtech emellett minden fölösleges súlyt kipakolt a Merciből, majd karbon kagylóüléseket és bukókeretet szerelt bele. A súlyelosztásra is volt gondja, addig mesterkedett, míg 50:50 százalékos arányt ért el. A felfüggesztés egyedi KW termék, minden elképzelhető paramétere állítható. A fékek mérete egyszerűen brutális: elöl 412, hátul 356 mm-es diszkek figyelnek. A 20 colos, 3-részes kerekekre 275/40, illetve 315/35-ös speciális gumikat húztak. A RENNtech profizmusát dicséri az aerodinamikát nagymértékben javító spoilerszett is.  

Urban Whip

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A floridai székhelyű Boulevard Customs építette ezt a radikális GLK-t, melynek legszembetűnőbb jellemvonása, hogy nincs teteje. De nem klasszikus kabrió ez, hanem kurtított szélvédője alapján inkább egy speedster. Az új lökhárítókat, küszöböket és kiszélesített sárvédőket mértani precizitással, nagyon szépen dolgozták össze a lemezekkel, hogy gyári hatást keltsenek. A hűtőrácsot kiszélesítették és krómhálóval vonták be. Emellett LED-ekkel rakták ki a gyári pilácsokat, a hátsókat le is sötétítették. Városi cruiserről van szó, így hát a Boulevard emberei gigantikus, 26 colos Asanti krómokat toltak a kerékjáratokba. A hatalmas fémhengereken 295/25 ZR 26-os Pirelli gumik húzódnak. Ezek után még 64 mm-t ültettek a bódén és Brembo fékrendszert installáltak a GLK-ra.  


A beülőket elegáns fekete/fehér gyémántmintás bőrkárpitozás és kőkemény JL Audio hifi fogadja. Utóbbi fülszaggató 5700 wattot pumpál ki magából és beépítése is szemet gyönyörködtető. Nyolc erősítő látja el energiával a hangszórókat és a mélynyomókat, melyekből hatot helyeztek el az autóban. A hátsó akril “dupla láda” szenzációsan néz ki.   

Widestar


A Brabus Widestar képviseli az európai vonalat a négyesben. A gép optikája igen izmosra sikeredett, ami az oldalankénti 5 centiméteres szélesítésnek és a 21 colos felniknek köszönhető. A Brabus nappali világítást biztosító diódasorokat is illesztett az első lökhárítóba és a tetőre. A kerékjáratok gyönyörű, 21 hüvelykes alufelniknek biztosítanak helyet, melyekre nagyon széles, 295/30-as abroncsokat feszítettek. A 30 mm-es ültetéssel együtt érnek el igazán nagy hatást. A Brabus egy 320 V6 CDI Bluetec dízelmotoros járművet választott, melynek teljesítményét tuningbox segítségével 258 lóerőre növelte. Különösen a nyomaték gyarapodott, immár 610 Nm áll rendelkezésre. Százig 6,9 másodperc telik el, a csúcssebesség 240 km/óra.   


Az utastér nemes luxust sugároz, nem csoda, hiszen az utolsó centiméterig mindent fekete és konyakszínű bőr borít. A kárpitos mesterek 50 négyzetméternyi puha bőrt használtak fel a GLK Widestar utasteréhez, s rombuszmintákat varrtak a felületekre. A plafont fekete alcantara borítja, a műszerfalon pedig zongoralakk betétek virítanak. Ezen kívül hátsó szórakoztató rendszer is helyet kapott az autóban.  

Rock Crawler

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A Legendary Motorcar Company – mely elsősorban régi amerikai izomautók restaurálásával keresi a kenyerét – döntőbe jutott Mercedes GLK-járól sem mondható el, hogy szűkölködne ötletekben. A Rock Crawler wakeboardosok, hódeszkások és gördeszkások számára készült, biztosítja számukra a megfelelő “lendületet”. Az egyedi festésű GLK-ra egy benzines csörlő csatlakoztatható, amely akár 50 km/órás sebességgel tudja húzni a delikvenseket. A sebesség gázkarral szabályozható. A Rock Crawler egy speciális rámparendszert is felvonultat, így akár az oldalán és a tetején is lehet csúszkálni. A deszkások a csörlő által jutnak lendülethez, felrepülnek a kocsi tetejére, mutatványoznak, majd a túloldalon újra talajt/havat/vizet fognak.  


A Legendary emberei a Rock Crawler esetében szerencsére úgy döntöttek, hogy nem ültetik, hanem emelik. A járműnek mindenhová el kell jutnia, így jó szolgálatot tesz a 38 mm-es emelés és a 18 colos Toyo Open Country AT sárgumi-garnitúra. A felniket körültekintően választották ki; a Jesse James Black Widow kerekek vonzzák a szemet.

A SEMA show-n és az azt követő Los Angeles-i Autókiállításon, illetve az interneten (www.mbusa.com) bárki szavazhat kedvenc tuning GLK-jára. A győztest december 2-án hirdetik ki.   

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/