Fantasztikus Mercedes GLK projektek Las Vegasban
címkék: brabus, glk, las vegas, mercedes, pikes peak, renntech, sema
A Mercedes-Benz versenyt hirdetett az amerikai tuningcégek körében, a feladat a GLK átalakítása volt.
A Mercedes jövő év elején kezdi meg GLK modelljének értékesítését az észak-amerikai piacon, s jó érzékkel a Las Vegas-i SEMA show-t választotta a szabadidő-autó első bemutatkozásának helyszínéül. A német autógyártó versenyt hirdetett az amerikai tuningcégek körében, a feladat a GLK átalakítása volt. Igen fantáziadús, sőt, zseniális kreációk születtek.
A négy döntős kocsi a Widestar, az Urban Whip, a Pikes Peak Rally Racer és a Rock Crawler lettek; ékesen bizonyítják, hogy a GLK mennyire sokoldalú jármű.
Pikes Peak Rally Racer
Kezdjük a Floridában tevékenykedő RENNtech-féle Pikes Peak Rally Racerrel, melyet a legendás Pikes Peak Hill Climb verseny “korlátlan” géposztályának járművei ihlettek. A RENNtech GLK először is hibrid hajtáslánca miatt érdekes: a tuningszakik villanyhajtást kapcsoltak a 3,5 literes V6-os benzinmotorhoz, mely utóbbit azért előtte bajnoki formába hoztak. Átépítették a szívótraktust, sport-vezérműtengelyeket szereltek be, lecserélték a hengerfejet, továbbá átprogramozták a motorelektronikát. A módosítások következtében 350 lóerősre “hízott” motor munkáját a 72 voltos villanyhajtás is segíti, 54 newtonmétert ad hozzá a nyomatékhoz.
A RENNtech emellett minden fölösleges súlyt kipakolt a Merciből, majd karbon kagylóüléseket és bukókeretet szerelt bele. A súlyelosztásra is volt gondja, addig mesterkedett, míg 50:50 százalékos arányt ért el. A felfüggesztés egyedi KW termék, minden elképzelhető paramétere állítható. A fékek mérete egyszerűen brutális: elöl 412, hátul 356 mm-es diszkek figyelnek. A 20 colos, 3-részes kerekekre 275/40, illetve 315/35-ös speciális gumikat húztak. A RENNtech profizmusát dicséri az aerodinamikát nagymértékben javító spoilerszett is.
Urban Whip