/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen Mercedes már nem lesz sohasem

2021. november 23. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz dögös négyajtós kupéjának második generációját 2010 és 2018 között gyártották, s létezett belőle különleges ötajtós shooting brake változat is, akár 5,5 literes ikerturbós V8-as motorral. Ilyen erős benzinmotorral szerelt shooting brake modellt a Mercedes már nem fog gyártani, így a német Pogea Racing tuningcég feje úgy döntött, projektautónak választ egyet. Párját ritkító példány született.

Eduard Pogea autóit a cég 1997-es alapítása óta “Pogea Stealth gray” szürkére fényezik, az első kivétel ez alól a mostani Mercedes-AMG CLS 63 S, amely egy metálszürke alapú festést kapott, réz pigmentekkel és rendkívül matt lakkal. Az egyedileg kevert szürke színárnyalathoz pedig megrendelték a Night Package csomagot, amely fényes fekete elemeket tartalmaz, s további alkatrészeket is feketére festettek.

Szénszálat is találunk a karosszérián, az első lökhárítón, a küszöbökön és a hátsó szoknyán, de a külső tükörházak és a motortakaró elem is karbonból készült. Az utastérben egyedi átlós mintázatú karbonbetétek ékesítik a műszerfalat és az ajtópaneleket, szintén matt lakkal kezelve. Az összkép igencsak lenyűgöző, kívül és belül egyaránt.

A Pogea Racingnél nagy hagyománya van a motorteljesítmény olykor extrém növelésének, így a CLS 5,5 literes ikerturbós nyolchengeres erőforrása sem maradt gyári állapotában, különösen úgy, hogy az M157 motorban híresen nagy a tartalék. Átépített turbófeltöltőkkel, feljavított hűtőrendszerrel és a váltóelektronika módosításával 742 lóerőt sikerült kihozni a V8-asból, 1114 Nm-es forgatónyomaték kíséretében (gyári érték 800 Nm). A széria CLS 63 S 4MATIC 3,7 másodperc alatt sprintel százra, a Pogea példánya több század másodperccel fürgébben, ráadásul 329 km/órás végsebességet képes elérni.

Hogy a testes kombi nagy sebesség mellett is stabilan feküdje az utat, a KW-val közösen állítható első rugóstagokat fejlesztettek a modellhez. A szintszabályozós hátsó légrugós felfüggesztéshez pedig egyedi modult írtak, amely idomul az első 25 mm-es süllyesztéshez. A kerékjáratokat gyönyörű, 20 hüvelykes, szuper-konkáv kerekekkel töltötték ki, amelyek a Blade nevet viselik. Az elöl 9 x 20, hátul 10 x 20 méretű felnikre 255/30/20 és 285/25/20 méretű Michelin PS 4S köpenyeket feszítettek.

A belső tér újdonsága a már említett szénszálas díszítések mellett a nagyon komoly, JL Audio, Focal és Steg komponensekből álló audiorendszer, illetve a WiFi hotspot. A hangszórókat a gyári helyekre, láthatatlanul építették be, a mélynyomókat, az erősítőket és a hangprocesszorokat pedig elrejtették, ezenkívül gondoskodtak a zajszűrésről és a szigetelésről is. Fejegységnek egy 12,5 colos képátlójú Androidos készüléket választottak, amelyen a videómegosztó és streaming szolgáltatók műsorai is akadálytalan nézhetők. Mindemellett két menetrögzítő kamerát is építettek a kocsiba.

Bár a Pogea CLS-e egy szörny, mindennapi használhatóságát és praktikumát nem veszítette el. Egyike a legutolsó legyártott CLS Shooting Brake modelleknek, amely ráadásként alapos és konzervatív nemesítésen is átesett. A Pogea Racing, amely elsősorban olasz autókkal foglalkozik, immár a Mercedes ikonikus CLS kombijához is kínál kiegészítőket és motortuningot.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/