Mazda3 MPS Extreme
A 2,3 literes négyhengeres turbómotortól nem egetverő a 281 lóerő, ellenben a 425 newtonméter már alaposan próbára teszi a hajtáslánc alkatrészeit.
Az Ausztrál Nemzetközi Autószalonon rántották le a leplet a Mazda3 MPS Extreme kiviteléről, amit értő kezek alaposan megvadítottak. A széria Mazda3 MPS-hez képest az Extreme 21 lóerővel többet tud, nyitott kipufogórendszere, komoly sportfutóműve, új kerekei, valamint egyedi festése van.
A széria Mazda3 MPS 260 tagból álló ménest rejteget gépteteje alatt, nyomatéka pedig 380 newtonméter, mellyel az egyik legerősebb kompakt ferdehátúnak számít a piacon. Az Extreme változat azonban ennél 21 lóerővel és 45 newtonméterrel többet tud. A 2,3 literes négyhengeres turbómotortól nem egetverő a 281 lóerő, ellenben a 425 newtonméter már alaposan próbára teszi a hajtáslánc alkatrészeit. A szakemberek nem tettek mást, csak átírták a motorelektronikát és megszabadították a motort a láncaitól, azaz szabad áramlásúvá tették a szívó- és a kipufogórendszert. A Mazda3 MPS Extreme felfüggesztését a Coote szállította, mely Ausztrália vezető verseny- és raliautó futómű gyártója, így a kocsit valószínűleg irgalmatlanul jó vezetni.
A szériagép “unalmas” külseje is a múlté: az Extreme egyedi True Red piros fényezést és feltűnő fekete versenycsíkozást kapott, de a tetőt, a hátsó szárnyat és a kerékjárati íveket is feketére festették. Nem maradhatott el az oldalablakok lesötétítése sem. A gyári felnik is mentek a levesbe, helyükre 19 colos BBS Motorsport görgőket csavaroztak fel, egyedi MPS-logós középrésszel. A kerekekre 225/35 ZR 19 méretű Dunlop sportgumikat húztak, s a fékrendszert is a kívánt mértékben megerősítették.
Az utastérre is kiterjedt az “Extreme-kezelés”; a külsővel harmonizálva kontrasztos, fekete/piros bőrüléseket és piros dekorbetéteket szereltek be.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)