
HARCIASABB
Megérkezett az új Mazda3 MPS
A piac egyik legerősebb hot hatch-e, a Mazda3 MPS a 2010-es modellévre új fizimiskát öltött, vezetése pedig még nagyobb élménynek ígérkezik. A 3-as család csúcsmodelljének megjelenése mindenekelőtt harciasabb lett, s az utastérben is történtek változások.

NEM AZ IGAZI
Bukik a Mazda6 MPS
Csak a 258 lóerős csúcsteljesítményt nézve a Mazda6 MPS óriási durranás lehetne a középkategóriás limuzinok között, hozzáértők szerint azonban az 1612 kilós önsúlynak köszönhetően nem tud akkorát villantani a motor, mint illene neki. A kipufogó is a csendesebbek közül való, vagyis az autóból valahogy hiányzik az igazán sportos fíling. Ami azonban nagyobb gond, hogy van a Mazdának egy olcsóbb sportmodellje is, az elsőkerékhajtású Mazda3 MPS, ami sok szempontból jobban teljesít, mint a drágább hatos. A vezetőségnek két választása van: vagy tökéletesíti a Mazda6 MPS-t, vagy befejezi értékesítését. A GoAuto szerint utóbbira nagyobb esély van, Japánban ugyanis nincsenek meggyőződve arról, hogy kellő igény mutatkozik az összekerekes sportlimuzinra. Ennek ellenére elképzelhető, hogy néhány piac számára kifejlesztenek egy új modellt, ám reálisan erre halvány sansz mutatkozik. "Nagyon alaposan meg fogjuk vizsgálni, hogy érdemes-e előállni egy új MPS-sel, de őszintén szólva, kételkedünk ebben" - fogalmazott Umesita Riuicsi, a Mazda6 termékmenedzsere.

HARCIASABB KIVITEL
Mazda3 MPS Extreme
Az Ausztrál Nemzetközi Autószalonon rántották le a leplet a Mazda3 MPS Extreme kiviteléről, amit értő kezek alaposan megvadítottak. A széria Mazda3 MPS-hez képest az Extreme 21 lóerővel többet tud, nyitott kipufogórendszere, komoly sportfutóműve, új kerekei, valamint egyedi festése van.

AUTÓBLOG TESZT
Maxi Zoom-Zoom: Mazda3 MPS
A sport-kompaktok egyik legizmosabb képviselője a Mazda3 MPS, 2,3 literes turbómotorja 260 lóerőt ad le. Ekkora teljesítménynél már indokolt lett volna a négykerék-hajtás, a japán gyártó azonban az elsőkerék-hajtás és az önzáró differenciálmű kombinációja mellett döntött. Ezért is különleges a Mazda3 MPS.

SPORTOS KICSI
Jön a háromajtós és MPS Mazda2
A Mazda európai főnöke, James M. Muir egy interjúban elárulta, hogy a japán autógyár fel szeretné pörgetni eladásait a B szegmensben, ezért új modellváltozatokat vezet be a Mazda2-esből. Elsőként a kisautó háromajtós kiadása érkezik, a premier tervezett időpontja 2008 második fele, ennél sokkal izgalmasabbnak hangzik azonban, hogy ennek a háromajtósnak az alapjain bemutatkozhat a vérbő, sportos MPS verzió is. Muir szerint a menedzsment még nem adott zöld utat a Mazda2 MPS számára, az európai importőrök azonban folyamatosan jelzik, hogy óriási igény lenne egy ilyen modellre, ez pedig felgyorsíthatja a döntést. Korábbi hírek szerint a legkisebb MPS-be 200 lóerős, kétliteres turbómotor kerülhet, mely hatsebességes kézi váltón keresztül hajtaná az első kerekeket.

Új Mazda MX-5 és Mazda6 MPS
A Mazda négy új modellt mutatott be a 2005-ös Genfi Autókiállításon. A középpontban két világpremier állt - a Mazda MX-5 roadster harmadik generációja és a Mazda6 felfrissített változata - de a standon az új Mazda6 MPS csúcsmodell és a hétszemélyes Mazda5 is megtekinthető volt.