/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött a legdurvább RUF Porsche

2008. január 17. 10:31   |   Autoblog
címkék:  

Minden egyes lóerő 2 kilogrammot mozgat, ezért jogos a frenetikus 3,2 másodperces gyorsulás és a 375 km/órás végsebesség.


A világ egyik legelismertebb Porsche tunere, a német RUF történetének legkomolyabb sportkocsiját alkotta meg. A CTR3 20 évvel a legendás CTR Yellow Bird és 10 évvel a második CTR után tűnt fel, fő jellemzői az egyedi kialakítású karosszéria, valamint a középmotoros elrendezés. A CTR3 veszettül gyors – hajtóműve 700 lóerőt közvetít a hátsó kerekekre -, végsebessége elérheti az elképesztő 375 km/órát.


A dizájnért ezúttal is a RUF tervezőmérnöke, Ben Soderberg felelt, s meg kell hagyni, nagyszerű munkát végzett. A CTR3 szuverén jelenség, gyönyörű, ugyanakkor agresszív vonalvezetésű autó. Felfedezhetünk rajta egy kis 911-es, egy kis Cayman, no és némi Carrera GT beütést. Karosszériáját egyértelműen száguldásra tervezték, széles és alacsony, továbbá hosszú tengelytávú. A kasztni egy kisebbfajta mérnöki bravúr, acélból, alumíniumból és karbon-kevlárból áll össze. A front résznél és az utaskabinnál cinkbe mártott acélt használtak, a motort és a váltót egy “madárketrechez” erősítették. Bukókeret is van, az A-oszlopba és a “kalitkába” építve. Az ajtók és a motorháztető alumíniumból készültek, míg a felépítmény karbon-kevlár kompozit anyagú.  


A RUF-nak 30 éves tapasztalata van a boxermotorok turbósításában; a CTR3-asba plántált 3,8 literes Porsche hajtóművet is két feltöltő lélegezteti. A motor 7000-es fordulatszámnál adja le 700 lóerős csúcsteljesítményét, míg 890 Nm-es nyomatéka 4000-es fordulaton jelentkezik. RUF-ék biztosra mentek, mindegyik turbóhoz mellékeltek egy töltőlevegő-hűtőt is. A keresztben beépített hatfokozatú szekvenciális váltó új fejlesztés, 1200 Nm-ig bírja a strapát. Mivel a CTR3 hátsókerék-hajtású, egy részlegesen önzáró differenciálművet is beépítettek. A futómű sem éppen utcai konstrukció, hátul például vízszintes lengéscsillapító/rugó egységeket találunk.


A fékrendszert is a CTR3 képességeihez igazították: a fúrt, 380 mm-es kerámia-kompozit tárcsákat 6-dugattyús alumínium féknyergek szorítják. A kocsi központi csavaros, kovácsolt alumínium keréktárcsákon gurul, melyekre elöl 255/35 ZR 19, hátul 335/30 ZR 20 méretű abroncsokat húztak. A könnyű építésmódnak köszönhetően a RUF CTR3 önsúlya 1400 kilogramm, minden lóerő 2 kilogrammot mozgat, ezért érthető a frenetikus 3,2 másodperces gyorsulás és a 375 km/órás végsebesség. Az utasteret az ügyfél igényei szerint rendezik be, de az alumínium váltókar és a 420-ig skálázott kilométeróra mindenképpen alaptartozék. 

A CTR3 Alois Ruf életművének megkoronázását jelenti, igazi kuriózum, 452 ezer eurót kell leszurkolni érte.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/