/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mindenhová feljut a hernyótalpas Mercedes G-osztály

2022. december 05. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Amikor maximális tapadásra van szükség, a hernyótalpak szolgáltatják az ideális megoldást: a széles gumitalpak révén a súly jobban eloszlik, s a jármű kevésbé süllyed bele a talajba. A hernyótalpak téli körülmények között is verhetetlenek, gondoljunk csak a pályakarbantartó gépekre. Egy svájci G-osztály tulajdonos is átépíttette az autóját, hogy biztosan feljusson a téli lakjához.

René Veraguth, a Swiss Caflisch Garage tulajdonosa a német offroad specialista delta4x4-hez kopogtatott be az ötletével, hogy hernyótalpassá alakítsák át terepjáróját. A cél az volt, hogy időjárástól függetlenül fel tudjon jutni a 3000 méteren magasan levő téli kunyhójához a híresen zord Graubündner régióban.

A delta4x4 elvállalta a feladatot és professzionálisan átépítette a kocsit. Mindenekelőtt a kerékjáratokban kellett helyet teremteni a hatalmas hernyótalpaknak, amire a legjobb megoldás az volt, hogy mintegy 20 centiméterrel megemelik a karosszériát. Az integrációt ráadásul úgy oldották meg, hogy nyáron a hernyótalpakat könnyedén le lehessen szerelni és a hagyományos kerekeket fel lehessen rakni.

A svájci tulajdonosnak az átépítéshez mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, ugyanis a hernyótalpak önmagukban 50 ezer eurót kóstáltak. Emellett a homologizáció (tesztek, bevizsgálás, engedélyeztetés) még egyszer ennyit fog elvinni. A delta 4×4 extrém emelőszettje pedig 19 ezer euróba került, s az olyan kiegészítők, mint a tetőcsomagtartó, az első gallytörő rács, no meg a nagy nyári kerékszett további 20 ezer euróba kerültek.

S hogy ezek fényében René miért nem inkább egy pályakarbantartó gépet vásárolt? Nem fog kiderülni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/