Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nincs ennél különlegesebb Audi RS 6

2018. november 22. 13:15   |   DG
címkék:  

A világ legnagyobb Audi és Volkswagen tunere, az ABT Sportsline méltó módon búcsúzik kedvenc teljesítmény-modelljétől, az Audi RS 6-tól. Az ötven darabra korlátozott RS 6+ sorozata utolsó példányát egy különleges, gyári Nogaro Edition modellből alkotta meg, létrehozva az elképzelhető legjobb különkiadást. Ennél már nem lesz fantasztikusabb ABT Audi RS 6.

Néhány héttel ezelőtt az ABT Sportsline vezérigazgatója, Hans-Jürgen Abt beígért egy különleges ajándékot, ha a két leglátogatottabb közösségi oldalon sikerül elérni az 555 ezres követői tábort. Ez összejött, így megszületett az RS 6+ Nogaro Edition, az ABT második egyedi RS 6 kombija, amelyhez egy gyári limitált szériás modell adta az alapot. Az első egyedi darabot még Jon Olssonnak, a svéd síbajnoknak készítették.

Az ABT összesen 50 darab Audi RS 6 performance modell átalakítását vállalta, a Nogaro Edition a széria utolsó darabja. A sztenderd RS 6-ból korábban ugyancsak született egy 50 darabra korlátozott sorozat, ez volt az ABT RS6-R, de a 120. születésnap alkalmából is készült 12 darab különleges kocsi. Sőt, az ABT egy alkalommal egy 1018 lóerős hibridet is épített a sportkombiból.

Az RS 6+ Nogaro Edition ötvözi az ABT RS 6+ modellek kiemelkedő teljesítményét az Audi által piacra dobott exkluzív, 150 darabos RS 6 performance Nogaro Edition külső és belső stílusjegyeivel. A 4 literes biturbó erőforrás 605 helyett 735 lóerőt ad le, 920 Nm-es forgatónyomaték mellett. Ez az ABT külső vezérlőmoduljának és a rozsdamentes sportkipufogó-rendszernek köszönhető. A nulla-százas sprint csupán 3,3 másodpercet vesz igénybe (-0,4 mp), a csúcssebesség pedig 305-ről 320 km/órára ugrott fel.

A híres délnyugat-franciaországi versenypályáról elnevezett limitált kiadású Audi elsősorban Nogaro Blue fényezésével különbözik a többiektől. A különleges kék árnyalat remekül néz ki és az 1994-es RS 2 Avant előtt is tiszteleg. A karosszérián magas fényű fekete részletmegoldásokkal is találkozunk. Az ABT Sportsline mindezt saját aerodinamikai készletével fejelte meg, amely sokkal agresszívabbá teszi a gépet. A szettet alkotó első spoilerajak, oldalsó terelőlapok, külső tükörházak, küszöbrátétek, hátsó szoknya és légterelő szárny szénszálas műanyagból készültek. Az első sárvédő kopoltyúk és a karbon kipufogóvégek ugyancsak egyedi stíluselemek.

A Nogaro Edition vonzó, 21 hüvelykes könnyűfém felnikkel hagyta el a gyárkaput, azonban az ABT úgy érezte, hogy eggyel nagyobb szett még jobban állna a kocsinak. A 22 hüvelykes Sport GR görgőket feketére fényezték és peremükre kék csíkokat húztak. Rendkívül látványosak.

Az utastéren is tovább finomítottak. A sportüléseket Alcantara és bőr borítja, kék kontrasztvarrással, ami az immár bőrhuzatú műszerfalra is kiterjed. A kormánykereket, az oszlopokat és a mennyezetet is Alcantarába csomagolták, s karbon díszítések is feltűnnek itt-ott.

Az ABT Sportsline ezzel az autóval búcsúzik az RS 6 modelltől és már várja az utódot.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!