/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Így is kinézhet egy Mercedes G-osztály

2021. február 01. 18:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Mercedes-Benz G-osztályon alapuló konverziók már a kezdetektől a Mansory portfoliójába tartoztak és azóta rendkívül népszerűek az extravagáns tuner ügyfeleinek körében. Az első komplett Gronos átépítés 2013-ban készült el, s most megszületett a Gronos 2021, brit versenyzöld karosszériával, barna belsővel és 850 lóerős motorral. Ez is a kiváltságosok autója lesz, ugyanis csak 10 darabot készítenek belőle.

Rendhagyó választás volt a brit versenyzöld fényezés, de egyáltalán nem áll rosszul a G-osztálynak, ráadásul különleges barna bőrkötéses utasteret alkottak hozzá, végeredményben egy klasszikus színkombinációt megvalósítva.

A Mansory a hagyományoknak megfelelően ezúttal is widebody karosszériakészletet szerelt fel a G-osztályra és nem bánt szűkmarkúan a szénszállal, amely sötétszürke forged carbon (kovácsolt szénszál) kivitelben ékesíti a terepjárót. Az aerodinamikai szett első kötényből, elegánsan kiszélesített kerékjárati ívekből, szélesített ajtókból és hátsó szoknyából áll. Emellett látványos, szellőzőkkel tarkított karbon motorháztetőt és két plusz szúrófénnyel ellátott karbon tetőlégterelő elemet is felerősítettek az autóra.

Hátul mindenképpen említést érdemel a kovácsolt karbon tetőszárny és pótkerék takaró. Számos más elemet is szénszálból faragtak ki, mint például a külső tükörházakat, az irányjelző talapzatokat, a légszívó nyílásokat és az ajtókilincseket. A kerékjáratokban hatalmas kerekek forognak; az YN.5 típusú görgők mérete 10 x 24 col és 295/30 méretű abroncsok feszülnek rajtuk.

Az utastér is olyan átfogó, egyetlen részletet sem mellőző átalakításban részesült, mint a karosszéria. A mesterek kizárólag a legnemesebb anyagok felhasználásával “őzbarna” utasteret alakítottak ki, ahol az üléseken, az ajtópaneleken és a lábterekben 3D gyémántmintás steppelést alkalmaztak, körös-körül pedig sötét szénszálas betétekkel díszítettek. A szénszál-bőr sportkormány, a karbon középkonzol és az alumínium pedálok teszik fel a koronát a belső munkákra.

S végül természetesen a motort sem hagyták meg gyári állapotában; a drasztikus teljesítménynövelés egy ilyen szintű átalakításnál már kötelező jellegű. Nagyobb turbófeltöltőkkel, új leömlőkkel, nagyteljesítményű kipufogórendszerrel és új vezérlőelektronikával a 4 literes biturbó V8-as motorból 850 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot csalogattak elő a mérnökök. Nem meglepő, hogy a nulla-százas sprint így 3,5 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 250 km/órára emelkedett (elektronikusan korlátozva).

Csak nagyon kevesen élvezhetik majd ezt a különleges járművet, az egyedi terepjáróból ugyanis csak 10 darabot állítanak kerékre.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/