/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rolls-Royce Phantom, ahogy még nem láttuk

2023. június 13. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Vajon egy olyan luxusautónak, mint a Rolls-Royce Phantom, fokozható még az exkluzivitása? A német Novitec csoporthoz tartozó, a Rolls-Royce modelljeire specializálódott Spofec szerint igen. A tuner kifinomult kiegészítőket sorát kínálja a brit luxusautókhoz, amelyekkel azok még inkább kitűnhetnek a tömegből.

Ennek a Phantomnak a leglátványosabb új alkatrészei kétségtelenül a Spofec SP3 könnyűfém kerekek, amelyek kifejezetten ehhez a típushoz készültek a Vossen közreműködésével. A rendkívül erős, high-tech kovácsolási és CNC megmunkálási technikával gyártott „teli“ stílusú felnik mérete 10 x 24 hüvelyk, és a hosszú tengelytávú változathoz is tökéletesen passzolnak. Csiszolt/polírozott kivitelben (ahogy a tesztautón) és színre fújva is elérhetők és 295/30 méretű abroncsokkal szerelik fel őket.

Az, hogy a kerekek ilyen tökéletesen kitöltik a rendelkezésükre álló helyet, az elektronikus ültetőmodulnak köszönhető, amelyet az adaptív légrugózáshoz ilesztettek. 140 km/órás sebességig az elektronika 40 mm-rel lejjebb ereszti a karosszériát, ennél nagyobb sebességnél pedig visszaállítja a gyári hasmagasságot.

A Spofec szakemberei új szénszálas kompozit elemekkel a Rolls-Royce aerodinamikai hatékonyságát is javították. Kicserélték az első lökhárítót, ami növeli az első tengelyre ható leszorítóerőt, továbbá dizájnban ehhez illeszkedő küszöbléceket szereltek fel, amelyek alacsonyabbnak láttatják az autót. Az elsőhöz hasonlóan a hátsó lökhárító is teljesen új, s a csomagtér légterelővel együtt nagy sebességnél növelik a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt.

A dinamikus kinézethez motortuning is társul, a 6,75 literes tizenkét hengeres erőforrást ugyancsak bajnoki formába hozták. Egy plug-and-play vezérlőmodult illesztettek a motorelektronikához, ami az egyéni befecskendezési és gyújtástérképnek, valamint a megnövelt töltőnyomásnak köszönhetően 114 lóerővel dobta meg a teljesítményt és 110 Nm-rel gyarapította a forgatónyomatékot.

Ennek eredményeként a tuningolt Phantom 685 lóerőt mozgósít 5 400-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 1 010 Nm már 1600-as fordulaton. Álló helyzetből 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/