/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Shelby Ford Focus ST

2013. január 18. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Carroll Shelby még éltében meg szerette volna építeni az elsőkerék-hajtású, turbómotoros ‘Pocket Rocket’ GLH modell új változatát, azonban erre sajnos már nem maradt ideje. Tuningvállalkozása azonban pótolta a hiányt: íme a Shelby Ford Focus ST.

Kevesen tudják, de Carroll Shelby nemcsak Mustangokat tuningolt karrierje során, más kocsikban is látott fantáziát. A 80-as években futott kompakt méretű, elsőkerék-hajtású, 3/5-ajtós Dodge Omninak távolról sem volt köze az izomautókhoz, turbómotoros változatára mégis ráaggatták a GLH, “Goes Like Hell”, azaz “Megy mint a meszes” becenevet. A 2,2 literes turbómotor Carroll Shelby javaslatára került be az autóba, aki 1986-ban egy még erősebb változatot készített az elsőkerekes “zsebrakétából”. Ez volt a Shelby GLHS, azaz a “Goes Like Hell and then Some” (Megy mint a meszes és még egy kicsit jobban). Illett rá a jelző, ugyanis 175 lóerős motorjával 6,5 másodperc alatt gyorsult fel 96 km/órára és elérte a 210 km/órás végsebességet.

A négyhengeres turbómotorral felszerelt Shelby autó méltó utódja pedig nem lehetett más, mint az új Ford Focus ST. A Shelby American szakemberei harci díszbe öltöztették a Focust; látványos, narancsba hajló külső színével, fekete felnijeivel és szénszálas kiegészítőivel bitang jól mutat. Karbonból készült a funkcionális szellőzőkkel rendelkező géptető, a ködlámpa-fészkek, a lökhárító-rácsok, valamint a hátsó légterelő szárny is. Emellett háromféle grafika közül lehet választani, a klasszikus csíkozás mellett két különböző kockás zászlós téma is elérhető.

Ford Racing futómű ülteti meg az autót, amely nagyobb átmérőjű, de a gyárinál könnyebb felniken és sportgumikon gördül. A fékrendszert is nagyobb teljesítményűre cserélték, emellett Shelby/Borla sportkipufogó-rendszert szerkesztettek a Focus alá dupla végződéssel. Shelby kézjegye az utastérben is felfedezhető; az egyedi üléshuzatok és váltókar mellett egy különleges fémtábla jelzi, hogy nem egy hétköznapi Focusszal van dolgunk. Érdekes módon a motorhoz nem nyúltak, maradt a 250 lóerő, azonban a Shelby Focus így is élvezetesebben, gyorsabban vezethető a szériaváltozatnál.

A tuningcsomagért 14 995 dollárt számítanak fel, ami nem kevés, különösen annak fényében, hogy az alap Focus ST 25 ezer dollárért már hazavihető. A Shelby Focusból évente maximum 500 darabot fognak gyártani.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/