/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szupersportautót faragott a BMW M5-ből a G-Power

2018. szeptember 17. 16:30   |   DG
címkék:  

Tavasszal valódi sztár csatlakozott a szuperlimuzinok társaságához, a BMW ugyanis piacra dobta az új M5-öst (F90). A 600 lóerős überlimuzin azóta többször bizonyította, hogy továbbra is ő a legjobb, minden összevetésből rendre győztesen került ki. Most a G-Power gondoskodott arról, hogy az elkövetkező években is a bajor gép uralkodjon.

Többen azok közül, azok próbálták, úgy nyilatkoztak, hogy az új BMW M5-höz már fegyverviselési engedély kellene, olyan elvetemülten gyors autó. Nem vonjuk kétségbe az állításukat, hiszen az M5 szériaállapotában is 3,4 másodperc alatt lő ki százra és 300 km/óránál is sebesebben tud száguldani. Intelligens, M-specifikus összkerékhajtási rendszere ráadásul beállítástól függően kizárólag a hátsó kerekekre is tudja adni a hajtónyomatékot, a driftelést is lehetővé téve.

A BMW modelljeit több mint három évtizede nemesítő és közben a feltöltött motorok szakértőjévé avanzsált G-Power most bemutatta teljesítménynövelő csomagjait a leggyorsabb bajorhoz. A 4,4 literes ikerturbós V8-ast három lépcsőben izmosította. Már az első fokozat is 100 lóerőt és 90 Nm-t hoz a konyhára, a második állomás 750 lóerőt és 920 Nm nyomatékot eredményez, míg a harmadik lépcsőben kereken 800 lóerő és 980 Nm termelődik a főtengelyen. Szédületes értékek.

Az első lépcsőnél a hardver teljesen érintetlen marad, csupán elektronikus beavatkozás történik. A lovak száma 700-ra, a newtonméterek száma pedig 840-re gyarapodik a chiptuninggal. A vevő dönthet, hogy módosíttatja a gyári elektronikát, vagy külső modult építtet be. A második lépcsőben előállított 750 lóerőnél és 920 Nm forgatónyomatéknál külső tuningbox használata már nem vezetne eredményre, itt már át kell programozni a motorvezérlést és egyedi leömlőcsövek és katalizátorok beépítésére is szükség van. A harmadik, utolsó lépcső 800 lóerőt és 980 Nm nyomatékot hoz ki a motorból, amely a korábban felsoroltak mellett nagyobb turbófeltöltőkkel és titánium kipufogórendszerrel is gazdagodik.

800 lóerővel felvértezve, az elektronikus béklyóitól megszabadított G-Power M5 2,9 (!) másodperc alatt katapultál 100 km/órára és akár 335 km/órával is tud repeszteni (gyári max. 305 km/óra). Ennél már csak az egzotikus szuperautók és hipersportkocsik tudnak jobbat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/