Túladagolás Rolls-Royce-ból
A Rolls-Royce márkával foglalkozó német tuning specialista Spofec még exkluzívabbá varázsolta a nyitható tetejű Dawn modellt. A kabrió kiszélesített és megültetett karosszériát, különleges keréktárcsákat és karbon-kerámia fékrendszert, valamint 686 lóerősre izmosított motort kapott. Összesen csupán nyolc darab készülhet belőle.
A Rolls-Royce Dawn karosszériájának áttervezéséhez a luxusautók konverziójával évtizedekkel ezelőtt hírnevet szerzett Vittorio Stroseket kérték fel. Az átalakításhoz kizárólag szénszálat használtak, a kivitelezés pedig első osztályú lett. Az első tengelynél a Dawn 208 centiméter széles, ami 14 centivel haladja meg a gyári értéket. A felhizlalt sárvédőkkel rendelkező luxus kabrió így igencsak vonzza a tekinteteket.
Az Overdose-ra keresztelt Dawn kerékjáratait 9, illetve 10,5 x 22 méretű Spofec SP1 könnyűfém kerekek töltik ki, elöl 265/35, hátul 295/30 méretű abroncsokkal. A tökéletes ültetésről a széria légrugózáshoz kifejlesztett vezérlő modul gondoskodik, amely körülbelül 4 centiméterrel ereszti lejjebb az autót. Ez 140 km/órás sebességig érvényes, ennél nagyobb tempónál a hasmagasság visszaáll az eredeti állapotba.
A Spofec Overdose természetesen nemcsak kiszélesített sárvédőiben különbözik a szériaautótól, hanem egyedi első és hátsó lökhárítókat is felvonultat, amelyek sportosabb kinézetet adnak és nagyobb leszorítóerőt is termelnek. A külső módosítások sorát a karbon csomagtér élspoiler zárja, ami ugyancsak hozzájárul a kocsi jobb kezelhetőségéhez.
Természetesen a szakemberek a motor teljesítményét is feltornászták, ami ilyen szintű külső átalakítás mellett már elvárás. Egy könnyen telepíthető, elektronikus modult szereltek a kocsiba, amely a gyújtás és befecskendezés áthangolásával, valamint a töltőnyomás megemelésével 115 lóerővel dobta meg a teljesítményt és 160 Nm-rel emelte meg a forgatónyomatékot. A 6,6 literes ikerturbós 12-hengeres motor 686 lóerőt ad le 5400-as fordulaton, maximális nyomatéka pedig 980 Nm, amit már 1800-as fordulatszámon szolgáltat. A Spofec Overdose az erőlöket után 4,6 másodperc alat sprintel százra, végsebességét azonban meghagyták 250 km/órában.
Egy strapabíró és a gyárinál 38 kilogrammal könnyebb karbon-kerámia fékrendszert is felszereltek az autóra, elöl 405 x 30, hátul 395 x 38 milliméteres tárcsákkal, ami csökkentette a rugózatlan tömeget.
A Spofec Overdose-ból csupán tíz darabot szándékoznak építeni, ezzel is erősítve a termék exkluzivitását.