/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Túladagolás Rolls-Royce-ból

2021. március 02. 20:05   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Hogyan tehető még különlegesebbé és dinamikusabbá a világ legexkluzívabb szabadidőautója? Bízzuk rá a Spofec szakembereire, akik a brit luxusmárka modelljeinek nemesítésére specializálódtak. A Spofec az egyedüli a világon, amelyik szélesítő karosszériakészlettel, ültetéssel és motortuninggal teszi egyedivé a nemes brit gépeket.

A Novitec csoporthoz tartozó, a Rolls-Royce márkára szakosodott Spofec (a Spirit of Ecstasy-ból) ezúttal egy Black Badge Cullinan luxus SUV-ot módosított, szokás szerint remek ízléssel. A Spofecen kívül senki veszi a bátorságot, hogy widebody karosszériakészletet illesszen egy Rolls-Royce-ra, de a német mesterek most sem nyúltak mellé. A Cullinannek meglehetősen jól állnak a vaskosabb kerékjárati ívek, különösképpen az olyan kiegészítő tuningfogásokkal együtt, mint az ültetés és a nagy, látványos kerekek.

Az Overdose-nak, azaz túladagolásnak elnevezett widebody készlet minden eleme gyári minőségű Pur-R-Rim műanyagból készült és drámaian megváltoztatják a Cullinan kiállását. Az első kerékjárati ívek 10, a hátsók 12 centiméterrel toldják meg a luxus SUV szélességét, 2,12 méterre módosítva a teljes szélességet. A szélesebb kerékjárati ívekhez egyedi lökhárítók és küszöbidomok csatlakoznak. A fart egyedi tetőspoiler és csomagtér légterelő ékesíti.

Kifejezetten a megnövelt nyomtávokhoz készültek a Vossennel együttműködésben a 10 x 24 colos könnyűfém felnik. A kilenc duplaküllős, kovácsolt kerekek érdekessége, hogy a rögzítőcsavarok nem láthatók, egy középső fedél mögé rejtették őket. A felnikre körben 295/30 méretű kaucsukhengereket húztak. Egy speciális vezérlőmodul segítségével a jármű tömegközéppontját is lejjebb engedték; a 40 mm-es ültetés jót tesz a megjelenésnek és a kezelhetőségnek is.

A Black Badge Cullinan 6,75 literes ikerturbós V12-es erőforrása sem úszta meg doppingolás nélkül. Egy külső vezérlőegység bekötésével, amely új befecskendezés és gyújtás térképpel, továbbá enyhén emelt töltőnyomással ismertette meg a motort, 107 lóerővel sikerült feljebb tornászni a teljesítményt. A Black Badge modell gyárilag izmosabb a sima Cullinannél, kereken 600 lóerős, így a Spofec beavatkozása után már 707 lóerő vethető be 5400-as fordulatszámon. A maximális forgatónyomaték pedig lenyűgöző 1060 Nm-re emelkedett, már 1800-as főtengely-fordulatnál. A 2,7 tonnás SUV így 4,6 másodperc alatt szökken százra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Ráadásul a tizenkét hengeres erőforrás előadásmódja is még izgalmasabbá tehető egy rozsdamentes, csappantyús sport kipufogórendszer felszerelésével. Az elektronikus hangvezérlés Dr. Jekyll és Mr. Hyde érzetet nyújt, ugyanis kívánságra diszkrét, vagy pedig erőteljes, sportos hangzást produkál.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/