/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Túladagolás Rolls-Royce-ból

2016. május 05. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A Novitec csoport Rolls-Royce-okra szakosodott tuningcége ki szerette volna hozni a maximumot a Rolls-Royce luxuskupéjából, mind a megjelenését, mind a teljesítményét tekintve. Extravagáns járművet állított négy kerékre, amitől a brit arisztokraták csak úgy pislognának.

A 2014 óta Rolls-Royce modellek átalakításával foglalkozó német Spofec új kreációja az overdose, magyarul túladagolás nevet kapta, ami teljes mértékben találó. Egy drámaian kiszélesített, spoilerekkel teleaggatott, 717 lóerős Rolls-Royce Wraith kupéról van szó, amely egyszerűen brutálisan fest. A Spofec bevállalta azt, amihez senkinek sem volt bátorsága: a Föld legnemesebb kupéjára versenyautós stílusú bodykitet illesztett.

A szélesítő karosszériaszettet Vittorio Strosek dizájnerrel közösen tervezték meg a brit kupéhoz, az egyes elemeket természetesen szénszálból gyártották le. A Formula 1 világából az utcai autókba átszivárgott high-tech anyag előnyei ismertek: rendkívül könnyű, erős és jól alakítható. Már a 7 centimétert szélesítő első sárvédők is azonnal feltűnnek a luxuskupén, pedig igazán a hátsók okoznak nagy kiterjedésbeli változást. A Wraith csípője 13 centiméterrel nagyobb, az autó pontosan 208 centiméter széles!

A sárvédőket gyönyörűen formázták meg, és tökéletesen összedolgozták a karosszériával. A vizuális összeköttetést közöttük az új küszöbidomok teremtik meg, amelyek kifinomult alakja alacsonyabbnak és hosszabbnak is láttatja az autót. Légnyílásokat is kialakítottak bennük, amelyek a hátsó fékek hűtését szolgálják. A kerékjáratokat 10,5 x 22 hüvelykes SP1 felnikkel töltötték ki, a rájuk feszített abroncsok mérete pedig 295/30 ZR 22. A jármű leglátványosabb és talán leginkább döbbenetes része azonban az eleje. Brutális, sarkos lökhárítót látunk három hatalmas légbeömlővel, ami talán túlzás is egy kicsit, viszont az elem hasznos, csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt, ezáltal fokozva a tapadást.

A Spofec Overdose hátulnézetből is meglehetősen sportos hatást kelt, de összhatásában letisztultabb, mint az agresszív frontrész. A lökhárítót itt is sebészi pontossággal hozták össze a felhizlalt sárvédőkkel, a krómozott kipufogóvégeket is szépen integrálták az alsó köténybe. A külső módosítások sorát egy alig észrevehető karbon élspoiler zárja a csomagtértetőn.

A Spofec szakemberei a 6,6 literes V12-es biturbó erőművel is sokat foglalkoztak. Új vezérlőmodult építettek a motorelektronikába, amely megváltoztatta a befecskendezési és gyújtási térképet, továbbá megemelte a turbónyomást. 85 lóerővel toldotta meg a teljesítményt és 186 Nm-rel gyarapította a nyomatékot, így a Wraith most elképesztő 717 lóerőt és 986 Nm nyomatékot szolgáltat. A nulla-százas gyorsulás 4,2 másodpercre csökkent, a 250 km/órás végsebesség azonban nem nőtt, a gumik élettartamának megőrzése érdekében az elektronikus korlátot nem iktatták ki. A Spofec Overdose ezen kívül jobban fekszi az utat és jobban is fékez, mint széria megfelelője. Egy, a légrugózáshoz szabott modullal 40 mm-rel ültették meg a karosszériát, a fékrendszert pedig karbon-kerámia rendszerre cserélték, elöl 405 x 30, hátul 395 x 38 mm-es perforált tárcsákkal. A rendszer csökkenti a rugózatlan tömeget is, elképesztő 38 kilogrammal könnyebb a gyárinál.

A Spofec Overdose árát nem árulták el, ám mindösszesen 8 darabot fognak belőle készíteni, garantálva a jármű exkluzivitását.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/