/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

V8-as Ferrari motort kap az Alfa 4C

2014. november 14. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Legalábbis az extrém munkáiról elhíresült Lazzarini Designtól, amire ráadásul még két turbót is felapplikál a cég, így a 100 km/órás sprintidő 2,5 másodpercre redukálódik az eredeti 4,5 szekundum helyett.

Nagyon jól eltalált kis élményautó lett az Alfa Romeo 4C-je. A mindössze 900 kilogramm körüli öntömegéhez társított 1.75 literes, 240 lóerőt produkáló középmotor hihetetlen könnyedén mozgatja az apró kasztnit, miközben irányíthatósága is példaértékű. Gyorsulása 4,5 másodperc, végsebessége 258 kilométer/óra. De mindig vannak, akiket ezen értékek már nem nyűgöznek le.

Így volt ezzel a Lazzarini Design csapata, akik fogták a nagyra nőtt gokartot, és szívátültetést hajtottak végre rajta. A négyhengeres helyett a Ferrari F430-ból ismerős 4.3 literes V8-as került a vezető és utasa mögé, amihez rögtön két turbófeltöltőt csatlakoztattak a mérnökök. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően az egység 738 lóerőt (550 kW) és 720 Nm maximális forgatónyomatékot teljesít.

Mivel egyelőre csak egy prototípus készült, és az is még tesztfázisban van, így pontos értékekre nem hagyatkozhatunk, de a csapat szerint a továbbra is csak 955 kilogrammot nyomó, immáron Definitiva kiegészítőnévvel ellátott négykerekű 2,5 másodperc alatt képes százra gyorsulni, míg a negyedmérföldes távot 9,5 szekundum alatt futja le 220 km/órás célsebességgel.

Hogy a megháromszorozódott erőt kezelni is lehessen, egy komplett aerodinamikai csomagot is készítettek a 4C-hez. Ez egy új, szénszálas toldattal ellátott első lökhárítót, új géptetőt, szélesített kerékjárati íveket, új küszöböket, diffúzoros hátsó lökhárítót, valamint egy hatalmas karbon szárnyat foglal magában. Ezeken kívül természetesen új kipufogórendszer, komolyabb fékrendszer és nagyobb kerekek is kerülnek a kocsi alá.

Az elkészült műremek áráról egyelőre nehéz lenne nyilatkozni, csupán annyit árultak el az illetékesek, hogy a prototípus teljes költsége negyedmillió eurót (77,5 millió forintot) emészthet fel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/