/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Újabb rekordot ért el a CNG felhasználás hazánkban

2017. február 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A tavalyi év első 11 hónapját tekintve több mint 50 százalékkal nőtt a CNG értékesítése Magyarországon. Ezen időszak alatt hazánkban 11,243 millió köbméternyi sűrített földgázt használtak fel járművek hajtására. Összehasonlításul, 2015-ben mintegy 8,004 millió köbméter tiszta üzemanyagot értékesítettek Magyarországon. „Bár, még a decemberi adatokra várni kell, az már most látszik, hogy jelentős mértékben erősödött a kereslet idehaza a CNG-re” – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE).

A növekvő értékesítést jól tükrözi, hogy 2016 harmadik negyedévében már stabilan 1,1 millió köbméter fölé nőtt a CNG eladása, ami az MGKKE megalakulását megelőző 2010-es év csaknem teljes, éves magyarországi értékesítési mennyiségének felelt meg. „A növekvő kereslet számos szereplő együttes munkájának köszönhető. Jól látszik, hogy a tiszta és karbonmentes közlekedés elterjedéséhez a szakmai, társadalmi és nem utolsó sorban kormányzati szereplők egységes fellépése szükséges” – tette hozzá Domanovszky Henrik.

Az MGKKE intenzíven dolgozik annak érdekében, hogy a bio- és földgáz alapú tiszta üzemanyagok rövidesen a távolsági áruszállításban is megjelenhessenek, egyedüli valós alternatívát szolgáltatva a szektor számára. Az MGKKE hisz abban, hogy a korábbi évek töretlen növekedése – mely 2010-től minden évben több mint felével magasabb fogyasztást jelentett – 2017-ben és a rákövetkező években is tartható lesz.

Háttérinformáció:

A CNG 200 barra sűrített metángázt jelent, amely származása szerint lehet földgáz, vagy alternatív kitermelésű ún. kísérőgáz is. Továbbá származhat megújuló forrásból, a biogáz előállítás fontos alkotórészét értékes metángáz képezi, ez tisztítás után jármű hajtására is alkalmas. Ipari előállítás szintén létezik, pl. a biomassza pirolízises feldolgozási folyamatában előállított szintetikus gázból tiszta metángáz is formálható, de az Audi által e-gas-nak nevezett, a megújuló áram transzformálásával előállított gáz is tiszta metán. A metán, kémiai képlete szerint CH4, az összes szénhidrogén molekula közül a legkedvezőbb molekula szerkezetet kínálja ahhoz, hogy az égéstérben a legkevesebb károsanyag fejlődjön és a legalacsonyabb üvegházhatású CO2 emissziót bocsássa ki. Számszerűen, dízelmotoroknál akár 10 %-kal, benzinmotoroknál mintegy 25 %-kal kisebb CO2-emissziót okoz.

A megújuló forrásból származó metán esetén, az alapanyag és a technológia függvényében a légkörbe jutó új üvegházhatású gáz mennyisége még sokkal alacsonyabb, akár nulla közelébe is csökkenhet. Mindeközben a metángázzal hajtott motorok PM (PM10, PM2,5 egyaránt) szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, NOX-kibocsátása pedig már régóta az Euro 6 előírásai által megszabott határérték alatt marad. Nem utolsó sorban, haszonjárműveknél és buszoknál van komoly jelentősége a jelentős, akár 5 dB-lel alacsonyabb üzemi zajszintnek, ami kevesebb, mint fele akkora zajterhelést jelent.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Bartha István
2017-02-05 - 18:19

Ez egyszerűen röhej. Mo.-n mindennel lehet gépjárművet hajtani, és még büszkélkednek is, de az igazi tiszta, és megújuló erőforrások (ha valaki itt véletlenül nem tudná: szél- és napenergia) kiaknázása nem támogatott. Bárki bármit is ferdít: a belső égésű motorokban égés történik, és ha az égés egyik alkotóeleme széntartalmú (mint a CH4 esetében) akkor Co2 vagy CO, és még más is keletkezhet. NE állítsuk, hogy a gázüzemű gépjárművek tiszta üzemanyaggal működnek…
Ez egyszerűen röhej!


*/