/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett Magyarországra a Citroën C4 X

2023. március 09. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën Magyarországon is bemutatja az egyedülállóan stílusos C4 X-et és elektromos változatát, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a kompakt ferdehátúak és SUV-k helyett más vonzó alternatívát keresnek.

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt autóknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan dizájnt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi.

Az ë-C4 X és a C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb. Hosszabb lett az autó, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek, valamint az autóbérleti piacon tevékenykedők igényeit is ki tudjuk elégíteni, anélkül, hogy a hátsó rész ormótlannak hatna. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul.

A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével (mindkét modell a CMP platformra épült).

Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki, melynek köze nincs a magasabb építésű crossover járművek sokszor kissé esetlen megjelenéséhez. A hátsó túlnyúlás ügyesen leplezi a méretes csomagtartóhoz szükséges hosszúságot. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. Ez a hatótávolságban és az energiahatékonyságban is megmutatkozik: az elektromos ë-C4 X 360 km megtételére képes (WLTP szerinti hatótáv).

A hátsó lökhárítóra csukódó csomagtérajtó vonalvezetése rendkívül letisztult és a középen elhelyezett Citroën felirat fölött egy diszkrét spoilerben végződik. Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új LED-es hátsó lámpákat találunk. A csomagtérajtó két oldalán elhelyezett lámpatestek a beszögellésekben és az autó oldalán is követik a sajátos formákat. A hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lesz a sziluett.

Az új ë-C4 X és C4 X kínálatában is megtalálható a Citroën C5 X-en bevezetett legújabb Citroën infotainment kommunikációs felület. Ez a rendkívül intuitív új interfész egy 10” HD képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén.

Az új interfész a természetes beszédet is felismerő hangvezérlő funkcióval rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóra bekapcsoló digitális személyi asszisztens azonnal megérti az utasításokat, válaszol a kérdésekre és végrehajtja a parancsokat. A rendszer 20 világnyelven ért, vizuális visszajelzésekkel szolgál, és a különböző fedélzeti rendszerekhez intézett sokféle parancsra reagál.

A fejlett profilkezelésnek köszönhetően a rendszer akár 8 felhasználói profil tárolására is képes. Ezek mindegyike két okostelefonhoz társítható, melyeket a rendszer a gépjárműben való észlelésüket követően azonnal azonosít. A TomTom valós idejű térképfrissítési szolgáltatásának köszönhetően a navigációs térképadatbázis havonta automatikusan frissül, a rendszer így mindig naprakész, és a legfrissebb információkkal szolgál a vezető számára.

A gépjárműben a telefonok és tabletek egyszerű töltése érdekében akár négy USB-csatlakozó is lehet: ebből kettő a középkonzol alsó részén, kettő pedig mögötte található, hogy a hátsó utasok is könnyen hozzájuk férjenek. Minden esetben egy USB-A és egy USB-C típusú aljzat van beszerelve. A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a My Citroën Drive Plus interfészhez egy Citroën Connect szolgáltatáscsomag is tartozik.

Az ë-C4 X és C4 X fedélzetén a vezető és utasai páratlan kényelemben, nyugalomban és térélményben részesülhetnek a Citroën Advanced Comfort programnak köszönhetően. Különösen a hátsó utasok fogják érezni ennek előnyeit, a második üléssorban ugyanis 198 mm-es térdhely és kényelmesebb (27 fokos) háttámla dőlésszög várja őket. Az 1800 mm-es külső szélesség lehetővé teszi, hogy három ember elférjen egymás mellett.

A tervezőcsapat extra tágas csomagtartót alakított ki, 510 liternyi hasznos térrel. Ezt a kialakítást, amely a hátul ülőkben erősíti a limuzin érzést, különösen nagyra fogják értékelni az üzleti ügyfelek, illetve az autóbérleti vagy sofőrszolgálatot kínáló flották, amelyeknek az utasfülkétől elkülönített helyre van szükségük a csomagok számára. A csomagtartó padlója alatt kialakított plusz tároló lehetővé teszi további tárgyak szállítását, az ë-C4 X-ben pedig a töltőkábel(ek) elhelyezését. A hátsó ülések háttámlái is teljesen előre hajthatók a szállítási kapacitás még tovább növeléséhez, a felhajtható könyöktámaszban található síalagút pedig lehetővé teszi különösen hosszú tárgyak szállítását

A C4 X és ë-C4 X modellekben Advanced Comfort ülések teszik teljessé a Citroën Advanced Comfort élményét. A jókora méretű, öblös ülések speciális, 15 mm-es megerősített habszivacs réteggel vannak ellátva, és a vizuális élmény, a stabil megtámasztás és a dinamikus kényelem egyedülálló kombinációját kínálják. Az utasok úgy érzik, mintha egy kényelmes fotelben ülnének, amely a helyükön tartja, és megvédi őket az út zajától és egyenetlenségeitől. A C4 X első ülései széles és megerősített háttámlával, szabályozható deréktámasszal és ülésmagassággal, valamint egyes kárpitok esetén elektromos beállítási lehetőségekkel rendelkeznek. A tágas első ülések fűthetők, ráadásul masszázsfunkcióval is fel lehetnek szerelve, még tovább növelve a jó közérzetet.

A vezető és az utasok számára láthatatlan, ám a kényelmes utazáshoz nélkülözhetetlen, hogy a Citroën innovatív és exkluzív felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett – a lengéscsillapító és a rugó mellett – két hidraulikus ütközőt használ (minden felszereltségi szinten széria). Ez lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami a „repülő szőnyeghez” hasonló érzetet eredményez – mintha az autó átsuhanna az úthibák felett.

Az ë-C4 X akár 360 km-es hatótávolságra is képes a WLTP-ciklus szerint. Emellett lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy behajthassanak az egyre több városban kialakított alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedési zónákba.

A villanymotor 100 kW teljesítményű (136 LE) és 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 km/órára. A végsebesség 150 km/óra. Az 50 kWh-s akkumulátor nagyfeszültségű (400 V) és lítium-ion típusú. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 000 km garancia jár 70 százalékos töltöttségi szint erejéig.

Egy nyilvános töltőállomáson egy 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel az akkumulátor a szegmensen belül körülbelül 10 km/perces sebességgel töltődik, és a töltés 80%-a 30 perc alatt befejeződik. Egy 7,4 kW/32 amperes Wallbox használatával a töltés 7,5 órát vesz igénybe egyfázisú tápegységgel, vagy 5 órát háromfázisú tápegységgel és az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel.

Itthon az alábbi két benzinmotor/sebességváltó kombináció áll rendelkezésre: PureTech 100 LE, 6 fokozatú kézi váltó, PureTech 130 LE, EAT8 automata váltó, BlueHDi 130 LE, EAT8 automata váltó.

C4X árlista

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/