/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

815 lóerős villanyautóval rukkolt elő a DS

2022. február 07. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

A DS leleplezte az E-tense Performance kísérleti villanyautót, amely a DS Automobiles jövőbeli modelljeinek fejlesztését szolgálja. A DS E-tense Performance egy karbonvázas, összkerékhajtású prototípus, amelynek két villanymotorja 600 kW (815 LE) összteljesítményű.

2014-es létrejötte óta a DS Automobiles stratégiájának központi eleme az elektrifikáció. A márka elsőként lépett be a Formula E-be a prémium gyártók közül, és a bajnokságban elért sikereiből rengeteget profitál. Tapasztalatai segítségével a fenntartható mobilitás irányában koncentrálja kutatási és fejlesztési tevékenységét. 2019-től a DS teljes palettája elérhető tölthető hibrid, vagy elektromos változatban, 2020 óta ez a márka büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2-átlaggal az elektromos és belső égésű motorokat is kínáló prémiummárkák között. Az átmenet felgyorsul: 2024-től a DS Automobiles kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni.

Az elektrifikáció terén megszerzett pozíció megtatása érdekében a DS Automobiles jelentős mértékben támaszkodik versenydivíziójára, a DS Performance-ra. A csapat most egy olyan prototípussal állt elő, amely tesztelhetővé teszi azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a jövő DS kreációiban fogunk viszontlátni.

A DS prototípus futóműve a Formula E-ből származik. A felfüggesztés geometriája a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé az úton, vagy a sokszor hepehupás városi versenypályákon, függetlenül az időjárási körülményektől.

A hajtáslánc két villanymotort tartalmaz, amelyek 600 kW összteljesítményűek (250 kW elöl és 350 kW hátul). Ez 815 LE-nek felel meg, a kerekeken mérhető nyomaték pedig 8 000 Nm. A 600 kW-os visszatöltés segítségével a DS E-Tense Performance az energia lehető legjobb felhasználását nyújtja. Bár az autó hagyományos tárcsás/fékbetétes fékrendszerrel is rendelkezik, a visszatáplálás a legtöbb esetben önmagában biztosítja a fékezést.

A DS E-tense Performance frontrésze igazán különleges. A hűtőrács helyén egy új kifejezési felületet látunk, amely magában foglalja a háromdimenziós hatású logót, és különleges üdvözlő animáció is megjelenik rajta. Az új nappali fények a technológiát és a kifinomult stílust ötvözik. A fényforrásokat 800 LED alkotja. A fényszórók helyén két kamerát találunk.

Az aerodinamikus sziluettet “bogárpáncél-hatású” interferenciális fényezés kíséri. A külső körülmények és a látószög függvényében az érzékelt szín változik és erős kontrasztot alkot a fényes fekete felületekkel. A 21”-os keréktárcsák aerodinamikus profilúak. Az utasteret az adatkinyerés jegyében tervezték. A kagylóülések és a Formula E kormány versenyatmoszférát teremtnek.

A DS Performance februárban kezdi meg a kocsi első tesztjeit. Jean-Éric Vergne, E-Tense nagykövet és António Félix da Costa, akik mindketten Formula E bajnokok, egymásnak adják majd a prototípus volánját, hogy tökéletesítsék a beállításokat, majd megkezdődhessenek a versenypályákon és a közutakon végzett tesztek. A kocsi valós menetteljesítményére ekkor derül majd fény.

Az egy példányban elkészült DS E-Tense Performance NFT-ként is elérhető lesz. Négy különböző széria lesz elérhető február 7. és október 23. között, amikor a prototípust hivatalosan is bemutatják a Párizsi Autószalonon.

A GOATi Entertainment által kifejlesztett DS E-Tense Performance NFT-k a Pavillion platformon lesznek elérhetők és vezethetők.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/