Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Átlépték az egymilliós értékesítést a zöld autók

2018. június 04. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

2018 első negyedévének világszintű újautó értékítési eredményei azt mutatják, hogy az alternatív meghajtású járművek, ezek között is kiemelten a hibrid, hálózatról tölthető hibrid és elektromos autók iránt egyre növekszik a kereslet az egész világon.

Az év első három hónapjában 1,09 millió alternatív meghajtású járművet értékesítettek világszinten – derül ki a mértékadó JATO elemzéséből. Ez a zöld autók által elért valaha volt legjobb első negyedéves eredmény, nem mellesleg 21 százalékos növekedést jelent 2017 első negyedévéhez képest. A zöld autózást elsősorban továbbra is a praktikus, külső töltést nem igénylő, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyag-kibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibridek rohamosan növekvő népszerűsége hajtja: ezek tették ki az alternatív meghajtású járművek mintegy kétharmadát.

A világ legzöldebb autógyártójának tekintett, az elmúlt két évtizedben a Lexusszal közösen világszerte közel 12 millió környezetbarát autót értékesítő Toyota erőteljes jelenlétének köszönhetően Japán az alternatív meghajtású autók legnagyobb piaca. Itt 441 000 ilyen autót adtak el az első negyedévben. Kína megelőzte az Egyesült Államokat, és a világ második legnagyobb ilyen piaca lett 174 000 eladott autóval, és óriási, 137 százalékos növekedéssel. Ez jól mutatja, hogy valóban működik a kínai hatóságok törekvése a környezetszennyezés csökkentése érdekében.

Szintén jól teljesített – ezzel pedig Franciaországot és az Egyesült Királyságot is megelőzte – India: a jelek szerint az ország a japán példát követi, ahol a Toyota vezető pozícióját követve a hibrid autókra összpontosítanak. Indiában a 45 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Suzuki a piacvezető, amely szintén hibrid autókat gyárt, ezért feltehető, hogy a tervezett állami támogatások is a hibridekre fókuszálnak majd.

2018 első negyedévében az alternatív meghajtású járművek eladásából 66 százalékot tettek ki a hibrid autók. Míg a hibrid értékesítések átlagosan 8 százalékkal növekedtek világszerte, Kínában 84%-os, Indiában pedig 58%-os bővülést értek el. Hazánkban szintén 58%-al bővültek a hibrid eladások. Az európai hibrid értékesítések 16%-al, 137 000 darabra nőttek, ezzel kontinensünk Japán (385 000) mögött maradt, viszont az Egyesült Államok (74 700) és Kína (43 800) előtt áll a rangsorban. A Toyota és a Lexus továbbra is vezeti a világszintű hibrid eladásokat a teljes hibrid értékesítés 52%-át kitevő eladásaival.

A világ legnépszerűbb hibrid autója a Toyota C-HR volt, míg a Toyota Yaris (Japánban Vitz), a Toyota RAV4 és a Lexus NX modellek hibrid meghajtású változatai kétszámjegyű növekedést produkáltak százalékban kifejezve. A Suzuki megtartotta második helyét a népszerűségi listán, ők 143 400 autót értékesítettek, melyekből 136 700 Japánban és Indiában talált gazdára.

2018 első negyedévében Kína volt az elektromos autók legnagyobb piaca. Az igények növekedésével 119 százalékkal, 83 600 egységre növekedett az eladás. A kínai vásárlók körében népszerűek a mostanában elérhető olcsóbb EV-k, és ennek nagy hatása van a globális piacra. Az EV lesz a tömegek autója, és mindez Kínának köszönhető. A kínai márkák világszintű részesedése 35-ről 46 százalékra ugrott 2018 első negyedévében, és további növekedés várható, hiszen ki fognak lépni a világpiacra. A második helyen Európa áll 74 százalékos növekedéssel és 46 500 eladott EV-vel. Norvégia az első, de szorosan követi Németország, ahol 76 százalékos növekedéssel 9300 autót adtak el.

Franciaországban és az Egyesült Királyságban ugyanakkor gyengék az eredmények, a vezető márkák kétszámjegyű százalékos visszaesést produkáltak, jól mutatva, hogy a valódban élhető, praktikus megoldást a vásárlók nagyobb része még mindig a hibrid autókban látja. Az EV világranglistában a Tesla az első márka, csoportszinten pedig a Renault-Nissané a vezető hely. Az új Model 3 érkezése nagy lökést adott a Teslának, eddig közel 7000 darab fogyott belőle, és így bekerült a modellek szerinti világranglista Top 10 autója közé. Ezt a listát a BAIC EC vezeti, melynek összes példányát Kínában értékesítették.

A PHEV (plug-in hibrid elektromos), EREV (hatótáv-hosszabbítós elektromos) és FCEV (hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók produkálták a legnagyobb növekedést az alternatív kategóriákon belül. A világszintű plug-in hibrid értékesítések a tavaly első negyedévi 66 300-ról 131 700 darabra ugrottak fel. A növekedés lenagyobb motorja egy kínai márka, a BYD volt, ennek megfelelően a meghajtás iránt legnagyobb kereslet is Kínában mutatkozott, ahol 326 százalékos növekedéssel 46 500 autó fogyott. Kínát az Egyesült Államok (21 600) és az Egyesült Királyság (10 200) követi. A világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid autója továbbra is a Toyota Prius Plug-in Hybrid 12 100 darabbal. Az EREV-ek közt a Nissan a piacvezető a Note és a Serena modelleknek köszönhetően, melyekből 37 600 fogyott. A Nissant a Chevrolet követi a listán, viszonylag nagy lemaradással.

A hidrogén üzemanyagcellás autók területén egyelőre még csupán öt modell vetélkedik világszerte, a Toyota azonban itt is dominálja az értékesítéseket: az első helyen a Toyota Mirai végzett 587 darabbal, amelyet a Hyundai ix35/Tucson (33 db.), a Honda Clarity (22 db.) és a Hyundai Nexo (11 db.) követett.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!