/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a legszebb Audi, az e-tron GT

2021. február 16. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Az e-tron GT modelljével az Audi jól érzékelteti, milyen vonzó is lehet az elektromos mobilitás. A négyajtós kupé érzelmekben gazdag formavilágát erőteljes hajtásrendszerrel és dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal ötvözi. Új korszak hajnalát képviseli – a jövő gran turismo modellje.

Audi, amilyen még sosem volt: e-tron GT modelljével a márka bemutatja, milyen érzelemdús és vonzó módon alakítja a mobilitás jövőjét. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo előzetes értékesítése 2021 februárban két modellváltozatában – e-tron GT quattro és RS e-tron GT – kezdődik meg. Mindkettő erős, gyors és dinamikus, s mindkettő helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik. E tulajdonságok összességéből pedig olyan erős karakter születik, amely újraértelmezi a gran turismo alapgondolatát.

Az Audi e-tron GT külseje dinamikus műalkotás. Minden felületét és vonalát harmónia jellemzi, az extrafelszerelésként az Audi lézervilágításával is rendelhető fényszóróktól egészen a nagyméretű hátsó diffúzorig. Összességében e részletek végül olyan szoborszerű alakzatot alkotnak, amelyet mintha maga a menetszél formált volna. Mivel a vonalvezetést színvonalas aerodinamikai kvalitások jellemzik, a légellenállási együttható (cw) mindössze 0,24-ra adódik. A méretek is klasszikus túrakupésak: a kocsi hossza 4,99 méter, a tengelytávja 2,9 méteres, a szélessége 1,96 méter, a magassága pedig 1,41 méter.

A beltér is a klasszikus gran turismo modellek sajátja: a vezető és az első utas egymástól széles középkonzollal elválasztva, sportosan mélyen ül, s a hátsó ülések felnőttek számára is elegendő helyet kínálnak. A belső kialakítás progresszív eleganciája szintén az autó alapvető karakterét hangsúlyozza. A csomagtér kapacitása 405 liter, a Bang & Olufsen audiorendszerrel szerelt RS modellé 366, viszont elöl is van egy poggyászrekesz, ami 85 literes.

A gran turismo színvonalas menetdinamikai képességekkel rendelkező, sportos túraautó, egyfajta egyéni stílusú „cirkáló” – az Audi e-tron GT karakterét is ez határozza meg. Modellváltozattól függően elektromos motorjai együttesen 350 kW (476 LE) vagy 440 kW (598 LE) teljesítményt nyújtanak, ami igazán dinamikus sprinteket tesz lehetővé. A rendszer az e-tron GT esetében 630 Nm, míg az RS e-tron GT esetében 830 Nm forgatónyomaték kifejtésére képes. A hátsó tengelyre szerelt villanymotorhoz kétfokozatú váltómű csatlakozik.

Az e-tron GT quattro álló helyzetből 4,1 másodperc alatt sprintel százra, míg az RS modell ugyanezt 3,3 másodperc alatt tudja le (mindkettő boost üzemmódban). A csúcssebesség 245, illetve 250 km/óra. A 85 kWh nettó energiatároló képességű akkumulátor 472, illetve 487 kilométeres hatótávot szavatol (a WLTP-ciklus szerint). Az e-tron GT 11 vagy opcióként 22 kW-os váltóáramú töltést fogad, de a 800-voltos technika a gyors egyenáramú töltések lehetőségét is kínálja, mégpedig akár 270 kW teljesítménnyel. Ezt azt jelenti, hogy 5 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltést vehet fel az autó. 5-ről 80 százalékra 22,5 perc alatt tölthető fel a telep. Az NEDC szerint az e-tron GT quattro 19.6–18.8 kWh energiát fogyaszt 100 kilométerenként, az RS modell értéke 20.2–19.3 kWh.

A futómű konstrukciójának alapjául szintén a dinamika és a kényelem egyensúlya szolgál, amihez olyan technikák járulnak nagyban hozzá, mint az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer, az összkerék-kormányzás, a csillapítás-szabályzás, a háromkamrás légrugók, az elektromos összkerékhajtás és a hátsó tengely differenciálzárja. A kerekek peremátmérője akár 21 col, az extrafelszerelésként karbon-kerámia kivitelben is rendelhető féktárcsák átmérője pedig akár 420 milliméter is lehet.

Mint minden Audi, az e-tron GT is széleskörűen hálózatba kapcsolt jármű, az infotainment-berendezés, az Audi connect online-szolgáltatások és a vezetői segédrendszerek egyaránt a technika legfrissebb állását tükrözik. S mivel e dinamikus műalkotásnak jól is kell szólnia, az Audi saját hangot is komponált az e-tron GT számára, amely erőteljes és progresszív.

A két elektromos hajtású gran turismo előértékesítése már elindult Európában, az Audi e-tron GT quattro alapára 99 800 euró, az RS e-tron GT pedig 138 200 eurótól érhető el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/