/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy forradalmi BMW, amelyik elöl hajt

2012. szeptember 14. 20:38   |   Autoblog
címkék:  

A Párizsi Autószalon BMW standjának fő attrakciója lesz az új fejlesztésű, Golf méretű, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncú Concept Active Tourer tanulmányautó, amely jelentős mérföldkőnek számít a BMW márka, illetve modellportfoliója fejlődésének útján. Már csak azért is, mert elsőkerék-hajtású.

A BMW Concept Active Tourer kompakt külső méreteit és vonzó, kimondottan sportos formavilágát a BMW modelljeire jellemző rendkívül magas minőségi színvonallal ötvözi. Hossza 4353, szélessége 1834, míg teljes magassága 1560 milliméter, így lényegében a hagyományos kombik és a szabadidő-autók ötvözetének tekinthető. Vagy egy 1-es GT. A viszonylag hosszú, 2670 milliméteres tengelytáv, a magasabban ívelő tetővonal és az elsőkerék-hajtáshoz csatlakozó, keresztirányban beépített motor együttesen bőséges beltér kialakítását tette lehetővé. A hibridhajtás akkumulátorai a padlózat alá rejtve kaptak helyet, így a csomagtér is teljes méretű maradhatott.

Harmonikus arányaival a BMW Concept Active Tourer minden irányból rátekintve határozottan sportos és elegáns benyomást kelt. A „High Reflection Silver" exkluzív külső szín szintén nagyban hozzájárul a BMW Concept Active Tourer elegáns megjelenéséhez. Semmi mással össze nem téveszthető stílusban őrizte meg a BMW Concept Active Tourer a márkára oly jellemző, kifejező orrkialakítást, amelynek meghatározó elemei ez esetben is a hangsúlyos, enyhén előredöntött BMW-vesék. Oldalnézetből is dinamikus az autó, amelyet az integrált ajtókilincsek és küszöbformák, valamint a 20 colos kerekek is erősítenek.

A BMW Concept Active Tourer igencsak nagyvonalúan méretezett belső tere jól áttekinthető és egészen újszerű benyomást kelt. A műszerfal felső és alsó felületei között a nyitott pórusú, egyetlen darabból kifaragott „Streakline" fa díszítőelemek szolgálnak harmonikus kapcsolatként. Az ülések és az ajtók kárpitját világos és puha, illetve durvább tapintású nubuk bőr alkotja. Az autó sportos karakterét mindezeken túl narancsszínű kontrasztvarrások hangsúlyozzák. A BMW Concept Active Tourer egészen újszerű térérzettel szolgál. Középkonzolja az első ülések között lebegő hatást kelt, s folyamatos átmenetet képez a műszerfal felé. Ezen elrendezés a vezető és az első utas számára egyaránt a lehető legtágasabb lábteret biztosítja.

A cockpit a BMW modelljeire jellemző, kimondottan a vezetőre összpontosító kialakítása minden fontos kezelőelem számára optimális elérhetőséget biztosít. A „Black-Panel" technológiával készült körműszerek a központi információs kijelző képernyőjéhez hasonló módon, ideálisan a vezető látóterében helyezkednek el. Színes kivetítő kijelző (Head-Up-Display) is rendelkezésre áll.

Egyedülálló hangulatot teremt az innovatív panoráma-napfénytető, amely a BMW Concept Active Tourer szinte teljes tetőfelületére kiterjed. Az utastér kívánt világossága és hőmérséklete a Suspended Particle Devise (SPD) technológiával készült többrétegű üvegezés segítségével egyszerű gombnyomással állítható be, az intenzív napszemüveg-hatástól egészen a világos fehér üvegig. Egészen különleges fényhatást élvezhetnek a bennülők, ha bekapcsolják az üvegtető nagy felületre kiterjedő speciális struktúráját. Az üveg molekulaszerkezete ekkor elektromos impulzusok hatására igény szerint változtatható a világos és a sötét állapotok között.

A BMW Concept Active Tourer hátsó utasai is magas fokú kényelmet élvezhetnek. Az első üléstámlák hátoldalán lehajtható asztalok rögzíthetők, vagy tovább rakodózsebek függeszthetők. A hátsó ülésen így minden ma használatos laptop és táblagép is kényelmesen használható. A táblagépek keresztirányban vagy felállítva egyszerűen a sínrendszerbe reteszelhetők. A variálható hátsó üléstámláknak köszönhetően a csomagtér is rugalmasan alakítható. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, s mindhárom része lehajtását követően teljesen sík padlózatú raktér áll rendelkezésre.

A BMW Concept Active Tourer egyik legfontosabb különlegessége multifunkcionális műszeregysége. A klasszikus kombinált műszer-összeállítást itt a legkorszerűbb adatmegjelenítés szellemében egy 26 cm képátlójú, integrált kijelző váltja fel. A négy körműszer megszokott képe ez esetben is megmarad, ám a továbbfejlesztett „Black-Panel" technológiának köszönhetően a vezető egészen újszerű adatmegjelenítést is igénybe vehet. A kijelző például különböző helyen és saját színvilággal ábrázolhatja a „Comfort", „Sport" és „ECO PRO" üzemmódokat. Tehát mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez igazodó kijelző-rendszer áll a sofőr rendelkezésére.

Korszerű hajtásrendszerével a BMW Concept Active Tourer a BMW csoport jövőbe mutató és a hosszú távú fenntarthatóságra összpontosító mobilitási koncepciójába illeszkedik. A BMW minden hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellje és a BMW i elektromos hajtású járművei egyaránt a BMW eDrive jelölést viselik.

A BMW Concept Active Tourer hálózatról tölthető hibrid konstrukcióként született. Mivel akár 20 kilométer feletti hatótávot is kínálnak tisztán elektromos hajtással, így rövid és hosszú távon, illetve vegyes üzemben is folyamatosan hatékonyan üzemeltethetők. A BMW Concept Active Tourer esetében a BMW csoport Efficient Dynamics motorcsaládjának 1,5 literes benzines tagja és egy elektromos szinkronmotor harmonikus együttműködéséről van szó.

Az 1,5 literes benzines erőforrás az eddig alkalmazottól eltérően nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja. A villanymotor a hátsó tengelyhez csatlakozik, s igény szerint önállóan is meghajthatja a járművet. 190 lóerős összteljesítményével a BMW Concept Active Tourer kimondottan sportos menetteljesítményeket produkál, kifejezetten kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek mellett. A BMW Concept Active Tourer álló helyzetből kevesebb, mint 8 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, a végsebessége pedig 200 km/óra. Ugyanakkor az átlagfogyasztása 100 kilométerenként 2,5 liter, amihez kilométerenként 60 gramm széndioxid-kibocsátás párosul.

A Concept Active Tourer belsőégésű erőforrásául egy új, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő, igen korszerű, közvetlen befecskendezéses, Valvetronic változó szelepvezérléses, 1,5 literes turbómotor szolgál. A háromhengeres aggregát egy új motorgeneráció első tagja. Rendkívül kulturált járás, pörgős karakter, érzékeny gázadási reakciók és sportosan zengő hang jellemzik. De a BMW Concept Active Tourerben található villanymotor is a BMW csoport saját fejlesztése.

Teljesen feltöltött akkumulátorokkal a BMW Concept Active Tourer elektromos üzemmódban több mint 30 kilométeres hatótávot kínál. A mindennapi helyi közlekedés így túlnyomórészt károsanyag-kibocsátás nélkül is teljesíthető. Az elektromotor által rendelkezésre bocsátott kiegészítő teljesítmény mindemellett a dinamikus gyorsítások során boost-funkcióként is igénybe vehető. A vonóerő mindkét esetben közvetlenül és késedelem nélkül áll a vezető rendelkezésre, míg a több mint 200 newtonméter maximális forgatónyomaték gyakorlatilag az álló helyzetből indulást követően megjelenik.

A hibrid jármű lítium-ion akkumulátora minden 220 voltos háztartási elektromos aljzatból feltölthető. A plug-in hibridhajtás hatásfokának további növelésére lassításkor a BMW Concept Active Tourer mindkét tengelyéről energia vehető le, ami az akkumulátorban tárolható. Míg a hátsó tengelyt hajtó elektromos motor – generátorüzemre kapcsolva – minden lassítási fázis során automatikusan a lehető legnagyobb mértékű visszatáplálásra vált, a belső égésű motorhoz csatlakozó magasfeszültségű generátor igény szerint vesz részt az energiatároló töltésében.

Az „ECO PRO" üzemmód mindezeken túl az 50 és 160 km/óra közötti sebességtartományon az úgynevezett „vitorlázás" programját is aktiválhatja. Ennek során a rendszer a fékezési és a motorfék-fázisok során egészen 125 km/órás tempóig leállíthatja a benzinmotort, illetve 160 km/óráig teljesen le is választhatja a hajtásláncról.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/