/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg a Škoda

2019. november 26. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Különösen innovatív gyorstöltő állomás próbaüzemét kezdte meg Prágában a Škoda Auto DigiLab, amely a lendkerék-technikára épül és kétszer akkora töltőteljesítményt kínál, mint amekkora az elektromos hálózatról érhető el. A Prága-Letňany vásárterületen üzembe helyezett töltőállomás a Cseh Köztársaságban az első és világszerte is csupán a harmadik ilyen technika.

191114-chakratec-bring-unique-charging-technology-to-prague-2

A Škoda a közelmúltban, az október végén Tel Avivban rendezett Smart Mobility Summit alkalmával számolt be az olyan innovatív mobilitási startup cégekkel és technológiai vállalkozásokkal folytatott, új partneri együttműködésekről, amelyek az autóipar számára fejlesztenek hardver- és szoftver-megoldásokat. E vállalatok közé tartozik a Kinetic Power Booster feltalálója, a Chakratec is. Ez az innovatív töltőállomás ott is lehetővé teszi az elektromos járművek gyorstöltésű áramellátását, ahol eredetileg nem áll rendelkezésre elegendő töltőteljesítmény.

A töltőállomás az elektromos hálózat terhelési csúcsait felvéve lendkerekeket gyorsít fel magas fordulatszámra, mozgási energia formájában tárolva az elektromos áramot. Elektromos hajtású gépkocsi csatlakoztatásakor a Kinetic Power Booster elektromos áramot szolgáltat, megduplázva az elektromos hálózat által önmagában kínált töltőteljesítményt. Az ötletes töltési megoldás egyaránt optimális például autókereskedések és bevásárlóközpontok számára.

A Chakratec rendszere áramfelesleg idején energiát tárol, miközben csúcsidőben tehermentesíti a hálózatot. Az akkumulátor alapú töltőállomásoktól eltérően kapacitása mindvégig egyenletesen magas marad, emellett a tisztán mechanikus Kinetic Power Booster kémiai akkumulátorcellák nélküli, különösen környezetkímélő technika. Mintegy 200 ezer gyorstöltési és kisülési ciklust tesz lehetővé, ami nagyjából húsz évi élettartamnak felel meg.

Műszakilag a töltőállomás szíve a speciális házban, vákuumban forgó tíz lendkerék, amelyek hálózati áram csatlakoztatásakor felgyorsulnak. Jármű töltése során elektromos áramot termelnek, miközben veszítenek fordulatszámukból. Az energiatároló egy Škoda CITIGOe iV és egy másik elektromos autó egyidejű töltéséhez is elegendő, mégpedig az elektromos hálózat által kínált teljesítmény kétszeresével. A töltési folyamatot követően a forgó tömegeknek idő szükséges ismét a megfelelő fordulatszámra gyorsulni, ami a 100 kilowattos prágai töltőállomáson mintegy 45 percet jelent.

Jelenleg az elektromos járművek vezetői az új technika megismerése céljából díjmentesen tankolhatnak itt elektromos áramot, az üzemszerű használat árairól és a fizetési módokról később tájékoztat az üzemeltető. A tesztidőszak tapasztalataitól függően a partnerek további Chakratec-elven működő gyorstöltő állomások telepítését is tervezik Csehországban, illetve további országokban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/