/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibriddel újít a Mitsubishi

2011. november 10. 21:52   |   Autoblog
címkék:  

A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) összesen 15 járművet mutat be a december 2. és december 11. között megrendezendő 42. Tokiói Autókiállításon. A kiállításon két autó is világpremierjét tartja: a globális stratégiai modellként, a fejlődő piacok számára kifejlesztett Mirage és a zöld technológiát hordozó Mitsubishi Concept PX-MiEV II.

Mirage

A Mirage tervezése során a kompakt külső, a megfizethető ár és az alacsony fogyasztás volt a legfontosabb szempont; az autó így kiválóan megfelel a fejlődő piacok elvárásainak, emellett pedig a világ valamennyi vásárlójának, akik megfizethető, takarékos üzemű, belépő szintű modellt keresnek csekély CO₂-kibocsátással. E tulajdonságai mellett a Mirage kiváló fordulékonyságot, könnyű vezethetőséget kínál, valamint kényelmes utasteret öt felnőtt számára.

Az MMC célja az volt, hogy az autó (japán változata) a legtakarékosabb kategóriába kerüljön; a modell csekély, 3,3 l/100 km fogyasztását olyan megoldásokkal sikerült elérni, mint a jármű szinte valamennyi alkatrészének tömegcsökkentése, a gördülési ellenállás jelentős mérséklése, vagy a motor, a váltómű, a fékrendszer és abroncsok aprólékos tökéletesítése és az áramvonalas karosszéria csekély légellenállása. Az új Mirage először Thaiföldön kerül forgalomba 2012 márciusában.

Concept PX-MiEV II.

A középkategóriás plug-in hibrid jármű (PHEV) már ugyanolyan hosszú hatótávolságot kínál, mint a hagyományos középkategóriás (vagy nagyobb) autók. A Mitsubishi Concept PX-MiEV II. modern hajtáslánca a gyártó már létező EV-technológiáján alapul; a szabadidő-autó az elektromos járművek kiváló környezetvédelmi teljesítményét és csendes működését nyújtja, emellett pedig kiemelkedő kényelmet és remek országúti teljesítményt, ami túlmutat a városi ingázók igényein.

Az MMC plug-in hibrid rendszere az i-MiEV modellből származó EV-technológiát egy kisméretű, hagyományos motorral ötvözi, amelyben megtalálhatók a vállalat legfrissebb fogyasztáscsökkentő és környezetvédelmi technológiái. Ennek köszönhetően az autó fogyasztása mindössze 1,7 l/100 km, károsanyag-kibocsátása rendkívül alacsony, emellett pedig hatótávolsága is igen nagy (körülbelül 800 km).

Az MMC plug-in hibrid rendszerében nagy kapacitású akkumulátorok működnek, amelyek révén az autó közel 50 kilométert tehet meg elektromos hajtással, így a jármű a legtöbb esetben EV-ként használható. Az energiafogyasztástól és az akkumulátor töltöttségétől függően a rendszer generátorként is használhatja a belső égésű motort, de szükség esetén a motor a kerekeket is hajthatja. A vezető gombnyomással válthat át elektromos hajtásra, amikor teljes csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül szeretne autózni (ha ezt a töltöttségi szint lehetővé teszi), így lakott területen vagy országúton egyaránt élvezheti egy EV előnyeit. Emellett menet közben átkapcsolhat a „Feltöltési Üzemmódra" is; ilyenkor a belső égésű motor generátorként tölti az akkumulátort.

A járműre szerelt csatlakozó révén az akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az autó tulajdonosa kempingezés vagy más szabadtéri program során különféle készülékeket működtessen, de akár vészhelyzeti áramforrásként is jó szolgálatot tehet. Mindemellett a gyorstöltő port a háztartási hálózatokkal is kompatibilis.

A Mitsubishi Concept PX-MiEV II. hajtáslánca is figyelemre méltó: a dupla elektromotoros négykerékhajtási rendszerhez a Mitsubishi fejlett S-AWC kipörgésgátló rendszere kapcsolódik. A Lancer Evolution X modellekhez kifejlesztett négykerék-hajtási technológián alapuló S-AWC-vel a jármű készségesen követi a vezető utasításait, miközben futása kiemelkedően stabil és biztonságos marad. A Concept PX-MiEV II. elektromotorjai 100 százalékos, azonnali nyomatékleadásra képesek, ezért az autó úgy gyorsul, mint egy 3,0 literes V6-os motorral szerelt modell.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/