/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme az ABB FIA Formula E új biztonsági autója

2021. március 31. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Mostantól a MINI első tisztán elektromos meghajtású modellje teljesít szolgálatot a Formula E versenysorozat hivatalos biztonsági autójaként. A biztonsági autó műszaki alapját a sorozatgyártásban kínált MINI Cooper SE tisztán elektromos modell adja, megszületése pedig a MINI tervezőrészlege, a BMW Motorsport, az FIA és a Formula E közötti együttműködés gyümölcse.

A JCW-ihlette MINI Electric Pacesetter biztonsági autót kifejezetten versenypályás használat szerint fejlesztették ki a mérnökök, a valaha készült legdinamikusabb tisztán elektromos meghajtású MINI modellként.

A biztonsági autó frontrészén a MINI klasszikus stílusjegyei, így a kör alakú első fényszórók és a hatszögletű hűtőrács teszik azonnal felismerhetővé a modellt. A jellegzetes MINI John Cooper Works kiegészítők – a modell megnövelt nyomtávjaihoz igazított kerékjárati ívek és a koptatókkal megnövelt, mélyre húzott első lökhárító – eközben a frontrész sportosságát nyomatékosítják. A mérnökök nyitva hagyták a hűtőrács alatti frontrészt és az első lökhárító két oldalába vágott légbevezető nyílásokat, amelyek az első kerekek fékrendszereihez szállítják a hűtőlevegőt. A biztonsági autó fehér jelzőfényeit a motorháztetőbe integrálták, a klasszikus MINI versenycsíkok pedig egészen az autó hátuljáig nyúlnak.

A MINI Electric Pacesetter oldalnézetből is kiváltképp dinamikus megjelenést sugall. A geometriailag kihangsúlyozott ívtoldások és a sportos küszöbtoldatok már álló helyzetben is a sportos haladást éltetik. A megnövelt átmérőjű keréktárcsák eközben szinte teljesen kitöltik a kerékjárati íveket. Az ívtoldások és a légterelők újrahasznosított szénszálból, háromdimenziós nyomtatással készültek. A biztonsági autó egyedi aerodinamikai megoldásainak sárga színnel kihangsúlyozott vonalai és felületei nem csupán a dinamikus megjelenést erősítik, de a modell körüli légáramlatot is optimalizálják. A négyküllős, 18” méretű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák Black-Neon/Orange kéttónusú árnyalatban díszelegnek.

A karosszéria leginkább meghatározó árnyalata a matt ezüst, amelyet az autó második feléig vittek fel a készítők. A modell hátsó felén a Highspeed Orange és a Curbside Red magasfényű árnyalatok kettős színátmenete találkozik. A fényes és a matt felületek kontrasztja még inkább kiemeli a sziluett könnyedségét, az egyes színek átlós elválasztása pedig a modell menetdinamikai kvalitásait erősíti. Oldalnézetből a versenyzászló-motívum és a nagyméretű MINI Electric embléma sem kerülheti el a figyelmet. A biztonsági autó versenyszabályozás-specifikus és szponzor-feliratokkal tűzdelt matricázást is visel, amely még tovább nyomatékosítja a motorsportos karaktert.

A hátsó kialakításnál a Black és a Curbside Red árnyalatok találkoznak, és miként a frontrészen és oldalnézetből, úgy a formanyelv leglátványosabb elemeit itt is sárga szín hangsúlyozza. A dinamikus megoldások közül kiemelkedik a tetőre szerelt légterelő szárny, amelyet háromdimenziós nyomtatással, Oxfordban készítettek és fehér jelzőfénnyel látták el. A kerekek között egy nagyméretű diffúzor kapott helyet Energetic Yellow színkiemeléssel és kipufogóvégek nélkül, amely egyértelműen jelzi a modell tisztán elektromos meghajtását.

A biztonsági autó utasterében minden a lényegre összpontosít, hiszen jóformán csak az első üléseket hagyták bent a tervezők. A hatpontos biztonsági övvel felszerelt versenyülés zárt versenypályákon és közutakon is használható, a minimalista szénszál-betéttel ellátott sportkormány mögött pedig szénszálból készült házba épített, digitális műszeregység dolgozik. A váltókar, a kézifékkar és a jelzőfények vezérlőelemei is szénszálból készültek, ahogyan az ajtók belső borításai is. Mindkét ajtót egy-egy szövetcsíkkal lehet behúzni. Az első ülések mögé a mérnökök bukókeretet hegesztettek.

Fontos kiegészítő még a két sportülés háromdimenziós nyomtatással előállított párnázása is, az innovatív elemek kényelmi funkciói, tartási erősségei és méretei ugyanis a benne ülő adottságai szerint változtathatók.

A MINI Electric Pacesetter formai megoldásai mögött a BMW Motorsport több évtizedes szaktudása húzódik. A könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek következetes alkalmazásával a mérnökök 1230 kilogrammra csökkentették a biztonsági autó saját tömegét, amely mintegy 130 kilogrammal alacsonyabb a sorozatgyártásban kínált MINI Cooper SE önsúlyánál. A hajtáslánc maximális teljesítménye eközben 135 kW és 280 Nm – ahogyan a MINI Cooper SE esetében is –, amelyekkel a biztonsági autó 6,7 másodperc alatt (-0,6 mp) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 60 km/órás tempót pedig 3,6 másodperc (-0,3 mp) alatt éri el. Egy biztonsági autónál azonban nem annyira a nulla-százas gyorsulás, sokkal inkább a közepes tempóról jelentkező menetdinamikai rugalmasság a meghatározó: a MINI Electric Pacesetter 4,3 másodperc alatt ugrik fel 80 km/órás sebességről 120 km/órás tempóra.

A maximális gokart-élmény érdekében a hajtáslánc körül motorsport-specifikus kerékfelfüggesztés dolgozik, három állásban hangolható ellenállással, rugózással, magassággal és mozgástartománnyal. Ehhez versenysport-specifikus lengőkar-bekötési pontok, 10 milliméterrel megnövelt nyomtávok és négydugattyús féknyergek társulnak, a MINI John Cooper Works GP keréktárcsáival és Michelin Pilot Sport gumiabroncsokkal (245/40 R18 méretben).

A JCW-ihlette MINI Electric Pacesetter 2021. április 10-én, Rómában, az ABB FIA Formula E 2021-es versenyszezonjának második hétvégéjén gurul ki először a nagyközönség elé. Volánja mögött a sorozat hivatalos biztonságiautó-pilótája, Bruno Correia foglal majd helyet, miközben a BMW i Andretti Motorsport pilótái, a német Maximilian Guenther és a brit Jake Dennis a BMW iFE.21 formaautókban harcolnak az első helyért.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/