/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre már tesztelik az elektromos Ford Focust

2009. szeptember 22. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Frankfurtban állították ki a Focus-alapú, elektromos meghajtású Ford prototípust, amely majd a Ford első európai villanyautója lesz. A Focus BEV prototípust a Ford azért fejlesztette ki, hogy jövőre részt vehessen az Egyesült Királyság kormánya által meghirdetett ‚Ultra alacsony szénkibocsátású járművek‘ kezdeményezésben. A kutatási program célja, hogy tesztelje a technológia alkalmasságát.

Annak eldöntésére, hogy ez a technológia alkalmas-e az európai út- és közlekedési viszonyokra, tizenöt prototípusból álló Focus BEV flottát épített a Ford. Ezek az autók károsanyag-kibocsátás nélkül biztosítják a mobilitást, felhasználóiknak nem kell kompromisszumot vállalniuk, hiszen öt utas elfér bennük, s csomagtartójuk is tisztességes méretű. A 15 darab Focus BEV kocsit a Ford, a Scottish and Southern Energy és a Strathclyde University fogja használni, újratöltésükhöz a London Borough-hoz tartozó Hillingdonban lévő újratöltő hálózatot fogják igénybe venni.

A Focus BEV prototípusa a jelenlegi európai Ford Focus műszaki alapjain nyugszik, s a stratégiai beszállító Magna által biztosított, teljesen új elektromos meghajtórendszert kap. Az autókban 23 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor csomag, illetve egy 100 kilowattos (136 LE), állandó mágneses villanymotor található (nyomaték 320 Nm). A BEV hatótávolsága mintegy 120 km lesz, végsebessége 136 km/óra. Az akkumulátorok feltöltése normál, 230 Voltos hálózatról körülbelül 6-8 órát vesz majd igénybe.

A Ford 2012 végéig négy elektromos hajtású és hibrid modellt mutat be Észak-Amerikában, ezek egyike az új Focus elektromos változata lesz 2011-ben. Ez utóbbi modell hajtásláncának prototípusa került bele az NBC-n a Jay Leno Show-ban bemutatkozó Focus ST-be, amellyel ismert sztárok versenyeznek majd az elektromos technológiát népszerűsítendő.

Az elektromos Focus ST hajtáslánca megegyezik a BEV prototípuséval, de itt 141 lóerőt produkál és 130 km-es hatótávolságot biztosít. Az elektromos Focus ST versenypályára állításával a Ford azt kívánja megmutatni vásárlóinak, hogy az alternatív technológia alkalmazása nem jelenti azt, hogy le kellene mondaniuk a teljesítményről, illetve a vezetési élményről.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/